در حال حاضر بیماران مصروع در تهیه "پریمیدون" و شربت "سدیم والپرات" تا حدودی با مشکل مواجه اند.

دکتر غلامرضا زمانی، با اعلام اینکه انجمن صرع هیچ وظیفه ای در قبال تامین داروهای مورد نیاز بیماران ندارد، به خبرنگار مهر گفت: ما وظیفه داریم کمبودها و نیازها را اعلام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه انجمن صرع به عنوان یک NGO هیچ گونه حمایتی از سوی دولت نمی شود، افزود: در حال حاضر بیماران مصروع در تهیه "پریمیدون" و شربت "سدیم والپرات" تا حدودی با مشکل مواجه اند.

رئیس انجمن صرع ایران، با اشاره به اینکه تولید نوع ایرانی شربت سدیم والپرات توسط شرکت سازنده قطع شده بود، افزود: اخیرا یکی از شرکت های داخلی آنچه را از قبل داشت، توزیع کرده است.

به گفته زمانی، شربت سدیم والپرات اغلب برای مصرف کودکان مصروع تجویز می شود.

وی با عنوان این مطلب که مابقی داروهای ضد تشنج در بازار دارویی کشور موجود است، افزود: مشابه خارجی این داروها در داخل موجود است اما به دلیل اینکه یارانه به آنها تعلق نمی گیرد، تهیه داروها برای همه بیماران مصروع امکان پذیر نیست.

زمانی، به ورود قانونی این قبیل داروها توسط برخی شرکت های تک نسخه ای که از وزارت بهداشت مجوز دارند اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر نیز این داروها را وارد می کند اما ملزم به توزیع یارانه ای آنها نیستند.

رئیس انجمن صرع ایران، با اعلام اینکه برخی از داروهای مصرفی بیماران مصروع پس از گذشت دو سال از تولید آنها در داخل هنوز تحت پوشش بیمه نرفته اند، افزود: یک سری از داروهای نسل جدید که نیاز به مصرف آنها بالا است، بنا به دلایلی هنوز تحت پوشش بیمه نیستند و از این حیث مشکلاتی برای تهیه آنها به صورت آزاد وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha