مصرف نوشیدنی هایی مانند چای- قهوه و نوشابه در تمام کشورهای جهان رایج است اما باید توجه داشت که زیاده روی در مصرف این گونه نوشیدنی ها عوارضی نیز به دنبال دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فود کانسیومر، کافئین در بدن انسان 3 تا 10 ساعت باقی می ماند، به آسانی به مغز می ‌رسد و باعث فعال شدن گیرنده‌هایی در مغز می ‌شود. از این ماده به منظور تمرکز بیشتر در کار و مطالعه – هوشیاری بیشتر و حتی کاهش برخی از دردها مانند میگرن در داروها نیز استفاده می شود.

یک فنجان قهوه به‌ طور معمول 100 تا 150 میلی‌ گرم و چای در حدود 30 تا 100 میلی گرم کافئین دارد. و چنانچه افراد از طرق مختلف بیش از 250 میلی گرم کافئین در روز مصرف کنند ممکن است دچار عوارضی شوند.

 مصرف کافئین در مقادیر پایین می ‌تواند به ‌عنوان یک تقویت ‌کننده و انرژی زا عمل کند اما  با افزایش میزان مصرف موجب افزایش اضطراب و ناراحتی  می ‌شود.

ممکن است پس از مصرف دو سه فنجان قهوه عوارضی در افراد بروز کند . که اضطراب، بی ‌قراری، هیجان بیش از حد و غیرمعمول، تحریک ‌پذیری و عصبانیت، گرفتگی‌های عضلانی ، اختلالات گوارشی مثل تهوع و ناراحتی معده، تعریق مفرط و افزایش تعداد ضربان قلب یا بروز اختلال در ریتم قلب و بی‌ خوابی از آن جمله اند.

به عقیده متخصصان آسیب پذیری کودکان در مورد مصرف کافئین در محصولاتی مانند شکلات بیشتر است و در صورت زیاده روی  ممکن است نهایتاً با مسمومیت کافئین و نارسایی تنفسی و قلبی مواجه شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha