شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9511

کارشناس مواد غذایی و آشامیدنی معاونت غذا دارویی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: از آنجا که نوع ماده مصرفی و نحوه کار واحدهای بازسازی ظروف تفلون مورد تایید وزارت بهداشت نیست، لذا توصیه می‌شود از بازسازی این ظروف جدا خودداری شود.

مهندس مهدی کفاش‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا در این زمینه ابراز عقیده كرد: ظروف تلفون زمانی برای سلامتی مضر می‌شوند که تا دمای بالاتر از 650 درجه فارنهایت حرارت داده شوند. این حالت هنگامی رخ می‌دهد که یك ماهی‌ تابه روی شعله آتش قرار داده شود. در این حالت لایه نچسب ظرف، گازی آزاد می‌کند که سمی و آزاردهنده است.

وی افزود: هنگام استفاده از ظروف تفلون باید تهویه به خوبی برقرار شود كه این كار را می‌توان با فعال كردن هود و سیستم تهویه هوا انجام داد.

مهندس کفاش زاده خاطرنشان كرد: از بازسازی ظروف تفلون باید جدا اجتناب شود؛ چرا که نوع ماده مصرفی و نحوه کار واحدهای بازسازی مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

این کارشناس مواد غذایی و آشامیدنی معاونت غذا دارویی دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان یادآور شد: به هنگام شست‌وشوی ظروف تفلون نباید از اسکاچ استفاده شود؛ چرا که با این عمل براده‌های حاصل از شست‌وشوی این ظروف برای سلامتی مضر بوده كه در این خصوص بررسی و تحقیقی ثابت نشده است، اما توصیه می‌شود از این عمل خودداری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha