اداره نظارت بر مواد غذایی و دارویی آمریكا به پزشكان هشدار داد داروهای مورد استفاده در درمان صرع، سردردهای میگرنی و سایر بیماریها خطر بروز رفتار و افكار خودكشی را در بیماران افزایش می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخبرگزاری فرانسه از واشنگتن، این اداره طی بیانیه‌ای در وبگاه خود اعلام كرد خطر بروز افكار و رفتار خودكشی در بیمارانی كه داروهای ضد صرع مصرف می‌كنند (‪ ۰/۴۳‬درصد) دو برابر بیمارانی است كه دارونما دریافت می‌نمایند (‪ ۰/۲۲‬درصد).

به عبارت دیگر از هر هزار بیماری كه تحت درمان دارویی قرار می‌گیرند، در مقایسه با گروه دارونما، افكار یا رفتار خودكشی در دو بیمار بیشتر مشاهده می‌شود.

این اداره با تولیدكنندگان داروهای ضدصرع عرضه شده به بازار در مورد گنجاندن اطلاعات جدید در برچسب داروها مشغول رایزنی است.

اداره نظارت بر مواد غذایی و دارویی آمریكا اطلاعات مربوط به ‪۲۰۰‬ تحقیق انجام شده بر روی ‪ ۱۱‬داروی ضد صرع را كه برخی از آنها دهها سال است عرضه می‌شوند بررسی كرد.

این مطالعات بر روی ‪ ۲۷‬هزار و ‪ ۸۶۳‬بیمار در گروه دارودرمانی و ‪۱۶‬هزار و ‪ ۲۹‬بیمار در گروه دارونما انجام شده است. چهار مورد خودكشی در گروه دارودرمانی مشاهده شد درحالی كه در گروه دارونما هیچ مورد خودكشی مشاهده نشد.

‪ ۱۰۵‬گزارش رفتار یا افكار خودكشی در بیمارانی كه تحت درمان دارویی قرار داشتند و ‪ ۳۵‬گزارش در بیماران گروه دارونما اعلام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha