نتایج یك پژوهش جدید نشان داد: خطر زایمان زودرس در زنانی كه پیش از باردار شدن از مكمل‌های اسید فولیك استفاده می‌كنند تا 50 درصد كاهش پیدا می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا، این تحقیق كه در نشست انجمن سالانه طب مادر - نوزاد در آمریكا ارائه شد، حاكی از آن است كه مصرف مكمل‌های فولیت حداقل به مدت یكسال قبل از باردار شدن خطر زایمان زودرس را 50 تا 70 درصد كاهش می‌دهد.

به گفته متخصصان؛ نوزادانی كه بسیار زودتر از موعد به دنیا می‌آیند، بیش از سایر نوزادان در معرض ابتلا به مشكلاتی چون بیمارهای مزمن ریه، نابینایی و اختلالات روانی قرار دارند.

اسید فولیك كه به نام‌های فولات یا ویتامین ب 9 نیز خوانده می‌شود، برای بسیاری از اعمال بدن از جمله سلامتی سیستم عصبی، خون و سلول‌ها حیاتی و اساسی است.

این ویتامین از بدن در مقابل بیماریهای قلبی، نقص‌های مادرزادی، پوكی استخوان و سرطان‌های مشخصی حفاظت می‌كند.

مصرف اسید فولیک در زنانی که قصد باردارشدن دارند و یا مادران باردار در ماه‌های اول و دوم بارداری بسیار ضروری است.

کمبود اسید فولیک موجب ایجاد نقص‌های مادرزادی در دستگاه عصبی کودک می شود. زنانی كه قصد بارداری دارند بهتر است از مکمل اسید فولیک با تجویز پزشک و مواد غذایی غنی از اسید فولیک مصرف کنند.

اسید فولیک در اثر نگهداری مواد غذایی در دمای اتاق و پختن به میزان زیادی از بین می‌رود.

مواد غذای حاوی مقادیر قابل توجهی اسید فولیك شامل جگر، عدسی، سبوس برنج، مخمر، آرد سویا، نخود چشم سیاه، لوبیای مرمری، لوبیا قرمز، بادام زمینی، اسفناج، برگ شلغم، لوبیا و گندم هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha