یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9545

رییس اداره سرطان وزارت بهداشت با اشاره به اجرای برنامه جامع ملی كنترل سرطان كشور در راستای اجرای برنامه cancer control گفت: هفته ملی مبارزه با سرطان طراحی و در سال گذشته به طور آزمایشی در چند استان كشور اجرا شد.

دكتر سید محسن موسوی در گفت وگو با ایسنا به گسترش این طرح به 41 دانشگاه علوم پزشكی كشور خبر داد و گفت:‌همچنین تشكیل كمیته كشوری طب تسكینی از اولویت‌های برنامه‌ كنترل سرطان در كل كشور است.

وی با بیان این كه هم اكنون پیگیر ادغام اقدامات طب تسكینی در نظام ارایه شبكه بهداشتی درمانی كشور هستیم، افزود: در صورت موفقیت در اجرای آزمایشی در سالهای آینده این طرح به كل كشور تسری می‌یابد.

رییس اداره سرطان وزارت بهداشت از اجرای طرح غربالگری و تشخیص زودرس برخی از سرطانها به طور آزمایشی در جمعیتی محدود در كشور خبر داد و یادآور شد: همچنین طراحی و تدوین پروتكل درمانی استاندارد پنج سرطان به همراه حمایت مالی از بیماران مبتلا به سرطان در دستور كار وزارت بهداشت قرار دارد.

دكتر موسوی، رشد بودجه‌ای برنامه cancer control را در چند سال اخیر مناسب برشمرد و یادآور شد: هم اكنون بیش از 80 درصد از كل موارد سرطان در كشور به ثبت رسیده و بر اساس آخرین گزارش بیش از 56 هزار مورد جدید سرطان در سال 84 در كشور ثبت و گزارش شده است.

وی اظهار كرد: سالیانه حدود 70 هزار مورد جدید سرطان و 30 هزار مورد مرگ ناشی از آن در كشور رخ می‌دهد.

رییس اداره سرطان وزارت بهداشت با اشاره به ارتقا كمی و كیفی این برنامه در چند استان كشور به صورت ثبت سرطان مبتنی بر جمعیت افزود: در راستای اجرای این برنامه توانسته‌ایم اطلاعات دقیقی از وضعیت سرطان در كشور حاصل شود.

دكتر موسوی در پایان یادآور شد: برنامه جامع ملی كنترل سرطان هم در پنج استان كشور از جمله آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، كرمانشاه و استان گیلان اجرا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha