یك متخصص تغذیه، تاثیر استفاده از منابع امگا 3 را بر روی سیستم اعصاب مثبت ارزیابی و افزود: امگا 3 تا حدی در بهبود برخی افسردگی‌ها موثر است.

دكتر برلیانت بزرگمهر متخصص تغذیه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: امگا 3 در گروه اسیدهای چرب اشباع نشده قرار دارد كه بدن قادر به تولید آن نیست و باید از طریق منابع غذایی تامین شود.

وی با اشاره به تاثیر مصرف امگا 3 در سلامت بدن گفت:‌ امگا 3 در پیشگیری از بیماری‌های قلبی - عروقی، سرطان و بیماری‌های التهابی مفاصل نقش بسزایی دارد. همچنین امگا 3 باعث تنظیم تعادل فشار خون می‌شود و چربی‌های نامطلوب خون را پایین می‌آورد. به طور كلی امگا 3 نقش مهمی در سلامت انسان دارد.

وی با تاكید بر لازمه برقراری تعادل در میزان امگا 3 و امگا 6 در بدن گفت: تعادل بین امگا 3 و امگا 6 در بدن بسیار مهم است و این تعادل با استفاده مناسب از تمام گروه‌های غذایی شامل شیر و لبنیات، گوشت، حبوبات و تخم مرغ، سبزی‌ها و میوه‌ها و نان وغلات ایجاد می‌شود.

این متخصص تغذیه در این باره ادامه داد: ماهی‌هایی كه در دریا پرورش پیدا می‌كنند، حاوی امگا 3 بیشتری هستند. به طور كلی استفاده‌ از ماهی و محصولات دریایی به خصوص به صورت بخارپز دو روز در هفته به همراه دیگر گروه‌های غذایی توصیه می‌شود.

دكتر بزرگمهر با اشاره به تاثیر امگا در سیستم عصبی گفت: امگا 3 اكسیداسیون چربی را افزایش می‌دهد.

وی با تاكید بر این كه قرص‌های امگا 3 در موارد ضروری و با دستور پزشك مورد استفاده قرار می‌گیرند، گفت: با توجه به عوارض جانبی انواع قرص‌ها و شرایط نگهداری آن‌ها به جهت از بین نرفتن خواص‌شان، نیازهای تغذیه‌ای بدن باید تا حد امكان از طریق محصولات غذایی تامین شود. همچنین با استفاده از قرص‌ها فشار بیشتری به كلیه‌ها وارد و بار كلیه‌ سنگین‌تر می‌شود در نتیجه مصرف بی‌رویه‌ آنها می‌تواند باعث ایجاد ناراحتی و مسمومیت شود.

دكتر بزرگمهر در پایان گفت: با توجه به این كه بسیاری از منابع غذایی مانند میوه‌ها و سبزی‌ها حاوی فیبرغذایی بوده و قرص‌ها از این خاصیت بی‌بهره هستند، برای دریافت ویتامین‌ها، مواد معدنی و هر ماده‌ مغذی دیگر استفاده از منابع غذایی به جای منابع دارویی توصیه می‌شود. این در حالی است كه در موارد ضروری استفاده از قرص با تجویز پزشك صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha