یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9553

تحقیقات نشان می دهد مصرف غذاهای کم کالری به سلامت قلب کمک می کند و مصرف غذاهای پر کالری و چرب قلب را خسته و پیر می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فود کانسیومر، محققان دریافتند که چنانچه افراد کالریهای مصرفی خود را محدود نمایند به حفظ سلامت قلب خود کمک می کنند.

بنابر همین گزارش ، محققان گروهی از افراد بین سنین 41 تا 64 را مورد بررسی قرار داده اند. به عده ای روزانه برنامه غذایی با 1400 تا 2000 کالری دادند و به بقیه 2000 تا 3000 کالری شامل غذاهای پر چرب داده شد.

نتیجه این تحقیق نشان داد، افرادی که رژیم کم کالری را در برنامه تغذیه ای خود داشتند عملکرد قلبی بهتری داشته و قلبشان در حدود 15 سال جوانتر از افرادی بود که رژیم غذایی پرکالری داشتند.

در ضمن سونوگرافی های انجام شده روی این افراد حاکی از خاصیت الاستیکی بیشتر قلب آنها داشت در صورتی که گروه دوم دارای رگهای سخت و غیر قابل انعطاف تری بودند.

محققان مصرف غذای کمتر و خودداری از مصرف غذاهای عمل آوری شده مانند  نوشابه های گازدار، دسر و نانهای سفید را به منظور جوانتر ماندن قلب توصیه می کنند.

چنانچه تا 30 درصد از کالریهای مصرفی محدود شود قلب عملکرد بهتری داشته و می تواند از سرعت اضافه خود بکاهد و در نتیجه جوانتر می ماند.

با توجه به اینکه در حال حاضر حملات قلبی و مغزی در حدود 40 درصد از مرگ و میر ها را در بسیاری از کشورها تشکیل می دهد ، توجه به مصرف کالریهای دریافتی از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار است.

متخصصان علت این امر را کلسترول بالای خون ، دیابت ، فشار خون بالا و موارد مشابه دیگر می دانند که همگی ناشی از مصرف زیاد کالری است .

این مسئله موجب می شود رگهای خونی سخت تر شده  و فشار بیشتری به قلب وارد آید. در نتیجه قلب به دلیل ضربان و کار بیشتر پیر تر شده و احتمال ایست قلبی و مرگ نیز افزایش می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha