دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9556

افراد با بالاترین سطح ویتامین C ، کمتر در معرض خطر بروز بیماری لثه قرار می گیرند.

دکتر محمود برزگر جراح و متخصص بیماریهای لثه در گفتگو با مهر، از بیماری مزمن لثه به عنوان بیماری التهابی دهان و دندان نام برد و افزود: این بیماری در نتیجه پاسخ ایمنی التهابی غیرطبیعی به تشکیل پلاک باکتریایی در بافت اطراف دندان به وجود می آید.

وی با اعلام اینکه بیماری لثه با افزایش خطر بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و از دست دادن دندان همراه است، تصریح کرد: طبق گزارش محققان، سطوح بالای آنتی اکسیدانهای خون به پیشگیری از بروز این بیماری کمک می کند.

این جراح و متخصص بیماریهای لثه ادامه داد: آنتی اکسیدانها مانند ویتامین C ، مولکولهای ناپایدار که باعث تخریب سلولها می شود را خنثی می کند و در برابر بیماریهای مرتبط با پیری و التهاب، اثر محافظت کننده دارد.

برزگر افزود: محققان دریافته اند که سطوح بالاتر ویتامین C، بیلی روبین و کل آنتی اکسیدانها با کاهش خطر بیماریهای دهان و دندان مخصوصا موارد شدید آن مرتبط است.

به گفته وی، افراد با بالاترین سطح ویتامین C که 39 درصد است، کمتر در معرض خطر بروز این بیماری قرار گرفته اند.

این جراح و متخصص بیماریهای لثه اظهار داشت: همچنین افرادی که بیشترین سطح ویتامین C را دارند و هرگز دخانیات استعمال نمی کنند، در مقایسه با افرادی که پایین ترین سطح ویتامین C را دارند، 50 درصد کمتر به بیماریهای دهان و دندان مبتلا شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha