پژوهشگران آمریکایی در تحقیقات خود نشان دادند که انتخاب ادامه درمانهای پس از جراحی در دو جنس زن و مرد مختلف است و زنانی که پزشک معالج آنها مرد است تمایلی به ادامه درمان خود ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، گروهی از دانشمندان دانشگاه کلمبیا در نیویورک که نتایج یافته های خود را در مجله "ژورنال موسسه ملی سرطان" منتشر کرده اند، کشف کردند که حتی انتخاب ادامه درمان بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار می گیرند، وابسته به جنس است.

این بررسیها نشان می دهد هنوز زنان بسیاری هستند که تحت عمل جراجی سرطان سینه قرار می گیرند و حاضر به ادامه رادیو درمانی بعد از عمل نیستند. این درحالی است که رادیو درمانی در کاهش احتمال شکل گیری تومورهای جدید، یک استاندارد مهم به شمار می رود.

مطالعات قبلی نشان می دهد که این تصمیم می تواند به طور چشمگیری تحت تاثیر ویژگیهای بیمار قرار داشته باشد که از آن جمله می توان به دور بودن مسافت محل سکونت بیمار تا مرکز درمانی اشاره کرد اما اکنون این محققان نشان دادند که جنسیت بیمار و شرایط پزشک معالج نقش مهمی در انتخاب پیگیری درمانهای پس از جراحی ایفا می کند.

دانشمندان آمریکایی با بررسی اطلاعات مربوط به 30 هزار زن کمتر از 65 سال که بین سالهای 1991 و 2002 تحت عمل جراحی تخلیه تومورهای سینه قرار گرفته بودند و همچنین اطلاعات شخصی 4 هزار و 453 پزشکی که این عملهای جراحی را انجام داده اند، به این نتایج دست یافتند.

در فهرست اطلاعات شخصی پزشکان، مسائلی چون جنس، سال اخذ دکترا، دانشگاه محل فارغ التحصیلی و تعداد بیماران در نظر گرفته شده بود.

این تحقیق ارزیابی کرد که در حدود 75 درصد از این بیماران رادیو درمانی پس از عمل جراحی را پذیرفته اند. بیشتر زنانی که درمان خود را ادامه داده اند، زنان جوان ساکن مناطق شهری هستند و پزشکان معالج آنها زنان با مدرک تخصص است که از دانشگاههای آمریکا فارغ التحصیل شده اند.

در حقیقت زنانی که تحت عمل جراحی پزشکان مرد بوده اند، تمایلی به ادامه درمان خود نداشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha