دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9560

رئیس انجمن علمی بیماریهای عفونی، از شیوع بیماری سل به عنوان یکی از فاکتورهای زیرخطر فقر در جامعه یاد کرد.

دکتر مینو محرز در گفتگو با مهر افزود: بیماری سل همیشه در کشورمان بوده و در این بین سل ریه به عنوان بیماری مسری، مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت جامعه در خصوص شیوع این بیماری نسبت به قبل خیلی بهتر شده است، گفت: بیماری سل با فقر همراه است و بر همین اساس یکی از فاکتورهای زیرخط فقر تلقی می شود.

رئیس انجمن علمی بیماریهای عفونی در عین حال مشکل فعلی کشور در ارتباط با پیشگیری از این بیماری را، سل مقاوم به دارو عنوان کرد و افزود: این وضعیت که بیشتر از طریق مهاجران افغانی شیوع یافته ، باعث نگرانی شده است.

محرز با تاکید بر دقت بیش از پیش در پیشگیری از شیوع سل مقاوم به دارو، تصریح کرد: اگر این وضع تشدید شود، موجب بالا رفتن مرگ و میر می شود.

وی با خطرناک خواندن سل مقاوم به دارو، گفت: دوران انتقال بیماری در نوع سل مقاوم به دارو بیشتر است و از همین رو می بایست بخشهای بستری در بیمارستانها کاملا ایزوله شده تا مانع از شیوع بیماری شود.

رئیس انجمن علمی بیماریهای عفونی، با اشاره به اینکه هزینه درمان سل به خصوص نوع مقاوم به دارو، فوق العاده سنگین است، افزود: به رغم هزینه بالا، درصد جواب دهی درمان بیماری خیلی پایین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha