یك تحقیق تازه حاكی است كه تغذیه كودكان با غذاهای مقوی می‌تواند میزان درآمد آنها را در سنین بزرگسالی به‌طور قابل توجهی افزایش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایرنا، شبكه خبری بی.بی.سی روز یكشنبه اعلام كرد: كودكانی كه پس از تولد به خوبی تغذیه شده بودند، در بزرگسالی درآمدی تقریبا ‪ ۵۰‬درصد بیش از كودكانی كه خوب تغذیه نشده بودند، داشتند.

این یافته كه در نشریه پزشكی معتبر "لنست" ‪ Lancet‬منعكس شده، بر مطالعه‌ای در طول سه دهه به روی پسربچه‌های گواتمالایی از زمان تولد استوار است.

كارشناسان می‌گویند، این نتایج می‌تواند بر چگونگی مدیریت كمك رسانی در كشورهای در حال توسعه اثر بگذارد.

این یافته‌ها همچنین می‌تواند بر سیاست‌های اجتماعی هدف گرفته شده برای تهیدستان در كشورهای توسعه یافته‌تر نیز موثر باشد.

براساس این گزارش، هرچند شواهد گسترده حاكی از این است كه بچه‌های خانواده‌های ثروتمندتر در بزرگسالی قوی تر و متمول تر از هم سالانی كه در خانواده‌های فقیرتر بزرگ شده‌اند خواهند بود، اما علل این روند پیچیده است.

تغذیه، تحصیل، محیط اقتصادی و خدمات اجتماعی ارائه شده توسط دولت، جملگی در آن نقش بازی می‌كنند با این حال، در این مطالعه درازمدت به روی روستاییان در گواتمالا، تغذیه تنها متغیری بود كه میان گروه‌های مختلف فرق می‌كرد.

در دهه ‪ ،۱۹۷۰‬برخی از كودكان مورد مطالعه، مكمل‌های غذایی خیلی مقوی دریافت كردند و گروه دیگر غذایی كمتر مغذی مصرف كردند.

وقتی محققان سه دهه بعد بازگشتند تا وضع آن كودكان را كه اكنون مرد شده بودند، بررسی كنند، دریافتند آنهایی كه بهترین تغذیه را تا سن سه سالگی داشتند، به طور متوسط ساعتی تقریبا ‪ ۵۰‬درصد بیشتر از سایر كودكان روستا درآمد داشتند.

مجله "لنست" می‌نویسد: این نتایج نخستین شواهد مستقیم از ارتباط آشكار میان تغذیه در اوان كودكی و درآمد در بزرگسالی است، و اینكه تغذیه خوب كودكان می‌تواند به رشد اقتصادی دامن بزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha