یک مقام مسئول اندونزی گفت: علی رغم مقررات سخت شهری برای کنترل آلودگی بیشتر شبیه شیوع تب دنگی و سل ، مهار گسترش آنفولانزای پرندگان در جاکارتا دشوار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، بایو کریسنا موتری رئیس کمیسیون ملی کنترل آنفلوانزی پرندگان به روزنامه جاکارتاپست گفت : این  ویروس شبیه تب دنگی و یا سل است که هنوز در کشور شایع می باشد.

تب دنگی - بیماری ناشی از نوعی پشه - سال گذشته در شهر جاکارتا  از میان 31680 نفر که به آن مبتلا شدند جان 86 نفر را گرفت.

بایو در مورد میزان مرگ ومیر مربوط به آنفلوانزای پرندگان که اندونزی بیشترین مقدار را در جهان دارد گفت: هیچ مورد استثنائی وجود ندارد چرا که آنفلوانزی پرندگان در همه جا یافت می شود.

از میان 125 مورد آنفلوانزی پرندگان که در اندونزی گزارش شده است تا کنون 101 نفر جان خود را از دست داده اند . بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی در میان دیگر کشورهای دنیا نیز ویتنام با 48 مورد تلفات ، مصر با 19 مورد ، چین و تایلند نیز هر کدام با 17 مورد بیشترین تلفات را در دنیا داشته اند. آخرین قربانی آنفلوانزی پرندگان در اندونزی مرد 32 ساله ای از تانگرانگ جاکارتا است که در 29 ژانویه در بیمارستان پرصاحبتان persahabatan در شرق جاکارتا جان خود را از دست داد.

رئیس کمیسیون ملی کنترل آنفلوانزی پرندگان اندونزی گفت : جاکارتا با داشتن 25 مورد مرگ و میر از میان 29 مورد گزارش شده بیشترین آمار مرگ ومیر شهرهای د نیا را دارد.  دانشمندان معتقدند ژن این ویروس می تواند ظرف روز جهش یافته و از انسانی به انسان دیگر منتقل شود که در بدترین سناریو می تواند منجر به اپیدمی جهانی شود.

وی افزود : ما تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم، اما علی رغم اینکه مقررات شهری که نگهداری مرغ و خروس، کبوتر و بلدرچین را در خانه ها ممنوع کرده است اما ماکیان به عنوان حیوانات خانگی همچنان در خانه  ها نگهداری می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha