یک فوق تخصص بیماری‌های قلب و عروق گفت: بیماری‌های دیابت، فشار خون بالا و به خصوص کم تحرکی از شایع‌ترین علل بروز آنژین صدری است. بنابراین با انجام فعالیت ورزشی مناسب می توان از بروز آن پیشگیری کرد.

کم تحرکی شایع‌ترین علت بروز آنژین صدری است

دکتر منصور رفیعی در گفت وگو با ایسنا، در این خصوص اذعان کرد: آنژین صدری یا درد ناشی از کم خونی قلب به علت عدم تعادل بین اکسیژن رسانی قلب و میزان فعالیت قلبی بوجود می‌آید.

وی ادامه داد: شایع‌ترین علت کم خونی تصلب شرایین عروق مغزی قلب است که به علت رسوب چربی و کلسیم در رگ‌های قلب بوجود می‌آید.

دکتر رفیعی خاطرنشان كرد: زمانی كه اکسیژن به مقدار کافی به قلب نرسد منجر به بروز آنژین صدری می‌شود كه در مرحله شدیدتر منجر به سکته قلبی و یا انفارکتوس می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: در صورتی که قطر رگ‌های قلب تنگ شود، خون رسانی هنگام فعالیت فرد كاهش می‌یابد. به عنوان مثال، فرد مبتلا به آنژین صدری هنگام راه رفتن دچار درد در ناحیه سینه ‌شده و حتی ممکن است در حالت استراحت، آنژین در وی بوجود آید.

این فوق تخصص قلب و عروق تصریح کرد: افزایش چربی خون، بیماری دیابت، استعمال سیگار از عواملی است که باعث ایجاد آنژین صدری در افراد می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان اظهار داشت: کنترل بیماری دیابت، کنترل فشار خون، فعالیت ورزشی مانند راه رفتن، قطع استعمال سیگار، پرهیز از استرس و فشارهای عصبی از جمله نکاتی است که می‌توان از بروز آنژین صدری پیشگیری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha