دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر از تاسیس ورزشگاه هایی برای معتادان درمان شده با همکاری سازمان تربیت بدنی تا 2 سال آینده خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از"ایسکانیوز"، سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح امروز در نشستی پیرامون ورزش و اعتیاد که با حضور رییس سازمان تربیت بدنی ، نماینده دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر و بسیاری از معتادان بهبود یافته برگزار شد افزود: ظرفیت های مردمی و اجتماعی برای مبارزه با مواد مخدر بسیار زیاد و گران بها بوده و هر زمان که مردم اراده به حل یک مساله کنند با دارا بودن حمایت ویژه دولت به سرعت می توانند مشکلات را حل کنند.
وی ادامه داد: در سال آینده تقویت NGOها و نهادهای مردمی از مهمترین برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر است ولی این تقویت به معنای وابسته سازی این نهادها به دولت نیست زیرا که وابسته سازی آنها به دولت موجب تضعیف عملکرد این نهادها می شود.
احمدی مقدم خاطرنشان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعتبارات محدودی که هر ساله به آن اختصاص می یابد نمی تواند در زمینه ورزش کار مفیدی انجام دهد بر همین اساس برای مثمر ثمر بودن اقدامات در زمینه پیش گیری و درمان اعتیاد باید از سازمان تربیت بدنی کمک بگیریم.
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: طبیعتا ورزش مهمترین عامل در پیشگیری از اعتیاد به خصوص در میان جوانان و نوجوانان است برهمین اساس به هر میزان که امکانات ورزشی و تفریحی را برای جوانان و نوجوانان کشور افزایش دهیم به همان اندازه شاهد کاهش آسیب ها در زمینه مواد مخدر خواهیم بود.
وی افزود: با تصمیم های اتخاذ شده قرار شده که از سال بعد همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان تربیتی برای احداث ورزشگاه ها آغاز شود و مطمئنا برای تحقق کامل این هدف یک دوره زمانی دو الی سه ساله نیاز است تا بتوان ورزشگاه هایی برای معتادان بهبود یافته تاسیس کرد و لوازم مورد نیاز آنان را نیز تامین کرد.
احمدی مقدی تصریح کرد: در هفته مبارزه با مواد مخدر سال 87 از معتادان بهبود یافته که جز قهرمانان ملی کشور نیز هستند دعوت به عمل آمده و جشنواره هایی برای آنان راه اندازی خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha