سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9585

دستاوردهای پژوهشگران وابسته به دانشگاه ژاپنی "تسوكوبا" نشان می‌دهد، تركیبات موجود در نخود قهوه‌برای پیشگیری و درمان بیماری‌آلزایمر مفید است.

بیماری آلزایمر ناشی از انباشته شدن ماده "بتا آمیروید" در مغز است كه مرگ سلولهای عصبی مغز را به دنبال دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه "نیهون كیزای"، پژوهشگران ژاپنی در آزمایش بر روی موش پیرامون این موضوع اطمینان به دست آورده‌اند.

پژوهشگران گفتند كه علت مفید بودن نخودقهوه برای درمان بیماری آلزایمر، وجود تركیباتی به نام اسید "كافه اویلكینا" در آن است.

به گزارش ایرنا به نقل از نیهون كیزای،به‌گفته پژوهشگران،این ماده علاوه بر نخود قهوه در هویج و سیب زمینی نیز وجود دارد،اما هنگامی كه پخته می‌شوند، از میان می‌رود.

پژوهشگران گفتند، آنها در آزمایشات خود،پس از هفت روز خوراندن این ماده به موشی كه دچار بیماری آلزایمر شده بود،متوجه شدند عوارض بیماری آلزایمر كه روشن‌ترین آن فراموشی است رو به كاهش رفته و پس از یك ماه وضعیت حافظه او مانند موش‌های سالم شد.

به گفته پژوهشگران، به نظر می‌رسد تركیبات موجود در نخود قهوه توانایی پیشگیری از انباشته شدن ماده بتا آمیروید در مغز و مرگ سلولهای عصبی را دارند.

پژوهشگران ژاپنی گفتند كه در آزمایشی كه در آزمایشگاه بر روی سلول حامل ماده بتاآمیروید انجام دادند متوجه شدند با تزریق تركیبات موجود در نخود قهوه، توانایی ادامه زیست سلول افزایش یافته است.

این پژوهشگران افزوند كه آنها با ادامه دادن پژوهش‌های خود در این زمینه قصد دارند، با همكاری شركت‌های داروسازی ، زمینه ساخت دارویی برای پیشگیری و درمان بیماری آلزایمر را فراهم كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha