وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با همكاری دانشگاه‌های علوم پزشكی از بیماران مبتلا به سرطان‌های شایع در سراسر كشور حمایت می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در راستای اجرای بند ب تبصره 15 قانون بودجه سال 1386،‌ 20 بیمارستان و مركز درمانی از سراسر كشور انتخاب شده‌اند كه به عنوان قطب‌های درمانی، بیماران سرطانی شایع را به صورت رایگان درمان می‌كنند.

این بیمارستانها تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشكی تهران، ایران، شهید بهشتی، اصفهان، یزد، شیراز، مشهد، تبریز، اهواز، گیلان، بابل، كرمانشاه، زاهدان و كرمان می‌باشند كه دارای بخش‌های تخصصی مربوطه بوده و این بیماران را تحت پوشش قرار می‌دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، جامعه تحت پوشش این برنامه شامل بیماران مبتلا به سرطان‌های مثانه، پروستات، سینه، كولوركتال و سرطان خون هستند كه نسبت به انواع دیگر این بیماری شایع‌تر بوده و هزینه درمانی بالایی دارند.

همچنین برای هدایت بیماران در سیكل درمانی فوق، شاخص‌هایی به منظور انتخاب بیماران و حمایت از آنها تنظیم شده كه میزان درآمد خانواده و وضعیت مسكن، بخشی از این شاخصهاست.

گفتنی است، سقف پرداختی برای هر سیكل درمانی در این برنامه تا 20 میلیون ریال در نظر گرفته شده است و ساماندهی این پروتكل به گونه‌ای صورت گرفته كه بیشترین خدمات شامل بیماران بی بضاعت می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha