رییس مركز توسعه شبكه و ارتقا سلامت وزارت بهداشت گفت: حدود 8 درصد از مردم جامعه با یكبار بستری شدن در مراكز درمانی، گرفتار حلقه معیوب فقر می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر مطلق در جمع خبرنگاران با بیان این كه طرح پزشك خانواده باید در شهرها و روستاهای كل كشور اجرا شود، گفت: هدف از اجرای این طرح كه با همكاری سازمان‌های خدماتی، درمانی و وزارت رفاه صورت می‌گیرد، پوشش بیمه‌ای 26 درصد از جمعیتی است كه تحت پوشش هیچ گونه بیمه‌ای نیستند، می‌باشد.

وی اظهار كرد: بر اساس مطالعه صورت گرفته در سال 81، 25 درصد جمعیت كشور زمانی كه هزینه یك بار بستری را پرداخت می‌كنند، تاثیری در وضعیت اقتصادی آنها رخ نمی‌دهد، اما 30 درصد از جمعیت ناچارند تا50 درصد از درآمد ماهیانه خود را هزینه درمان كنند. همچنین در صورت یكبار بستری شدن حدود 21 درصد از جمعیت،علاوه بر هزینه تمامی درآمد و پس انداز خود، باید برای پرداخت هزینه‌های بستری قرض كنند.

دكتر مطلق ادامه داد: نزدیك به 8 درصد از جامعه نیز هنگام یك بار بستری شدن، گرفتار حلقه معیوب فقر می‌شوند. همچنین 16 درصد نیز ناچار به خرج تمام دارایی‌های خود علاوه بر هزینه درآمدها و پس اندازها هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha