متخصصان پوست و مو در مورد استفاده از كرم‌هایی كه به دلیل تبلیغات ماهواره‌ها، استفاده از انها رو به افزایش است، از جمله "الایزا" ، هشدار دادند.

دكتر "علیرضا واعظ شوشتری" جراح و متخصص پوست و مو در اصفهان گفت: این تبلیغات كه در كانال‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان بسیار مشاهده می‌شود در حالی است كه برخی از آنان از مقاله معرفی دارویی ثبت شده و طی كردن مراحل چهار گانه تولید كرم كه الزامی است، برخوردار نیستند.

وی روز سه‌شنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرناافزود: آزمایش بر روی حیوان، آزمایش با غلظت كمتر بر روی افراد سالم، آزمایش بر روی تعداد كمی بیمار و آزمایش آن در مراكز متعدد با بیماران متعدد بر اساس تفاوت‌های اقلیمی از مراحل بررسی قبل از تولید انواع كرم‌ها می‌باشد.

واعظ شوشتری تصریح كرد: هیچ كرمی نمی‌تواند همزمان دارای چندین خصوصیت از جمله برطرف كردن چروك صورت ، ضد زگیل ، جوش و یا ‪ ۱۲‬تا ‪ ۱۳‬اثری كه در اغلب این كرم‌ها به آن اشاره شده است، باشد.

وی اضافه كرد: مراجعات نشان داده این دسته از كرم و صابون‌ها نه تنها مفید نبوده بلكه عوارض دیگری را نیز بوجود آورده است.

این متخصص پوست و مو ادامه داد: این شركت‌های تبلیغاتی با شناسایی و استفاده از نیاز افراد بخصوص بانوان به زیبایی و تبلیغات گسترده، اقدام به تهیه این دسته از كرم‌ها و فروش آنها با قیمت‌های هنگفت حدود ‪ ۶۰‬هزار تومان به بالا می‌كنند.

وی گفت: این در حالی است كه قیمت گرانترین و استانداردترین كرم تجویز شده از سوی پزشك بسته به نوع بیماری پوست در حدود ‪ ۳۰‬هزار تومان می‌باشد.

واعظ شوشتری، به‌افراد بخصوص بانوان توصیه كرد: برای استفاده از هر كرم و صابون به منظور زیبای و درمان حتما به پزشك متخصص پوست و مو مراجعه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha