وزیر بهداشت درمان و علوم پزشکی گفت: شرایط نظام بیمه ای و نظام ملی سلامت باید کاملا مشخص شود که در حال حاضر نیز طرحی برای ساماندهی نظام ملی سلامت آماده شده است.

دکتر کامران باقری لنکرانی  در حاشیه دومین روز از همایش طرح ولایت جامعه بسیج پزشکی در جمع خبرنگاران در پاسخ به مهر افزود: علاوه بر این تعرفه ها نیز باید به روشی مبنایی تعریف شود تا بعد از تعیین تعرفه بتوان راجع سرانه ها صحبت کرد.

وی خاطرنشان کرد: تمام سعی ما بر این است که تعرفه ها را بر اساس روشی مبنایی تعریف کرده و بعد از تعیین تعرفه بر اساس آن سرانه را مشخص کنیم.

وزیر بهداشت در پاسخ به دیگر پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه "تعرفه های پزشکی واقعی نیست و مردم در پرداخت هزینه های خارج از تعرفه های مصوب مشکل دارند"، گفت: برای تعیین تعرفه ارزش خدمت به بیماران، قدرت پرداختی مردم باید مشخص شود که البته این مورد از پیچیدگی و حساسیت بالایی برخوردار است هر چند که حدود تعرفه واقعی مشخص است.

وی در خصوص رقم تعرفه واقعی پاسخی نداد.

لنکرانی با تاکید بر اینکه افزایش تعرفه باید از روشی منطقی پیروی کند، اظهار داشت: خوشبختانه برخی از ابهامات در تصمیم سازی ها روشن شده و ظرافت های کار جلوه گر شده است.

وی ادامه داد: لنکرانی در پاسخ به پرسش دیگر مهر مبنی بر سرانه سلامت هر ایرانی گفت: سرانه هنوز نهایی نشده است و بعد از نهایی شدن بودجه آن را اعلام خواهیم کرد.

با بیان اینکه یکی از مهمترین چالشهای این وزارتخانه تعرفه های نظام پزشکی است، گفت: برای حل این مهم در تلاش هستیم
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha