یکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9647

نتایج تحقیقات دانشمندان آمریکایی نشان می دهد که برخلاف تصورات فعلی افرادی که از اشکال حاد اختلال "اوتیسم" رنج می برند در ایجاد یک مدل "شخص" و جدایی مرز میان "من" و "تو" دچار مشکل هستند.

گروهی از محققان کالج پزشکی بایلر در هاستون تکزاس که نتایج یافته های خود را در مجله " Neuron" منتشر کرده اند، کشف کردند برخلاف آنچه که تاکنون تصور می شد افرادی که از اشکال حاد اختلال "اوتیسم" رنج می برند بیش از آنچه که با کاهش توانایی پاسخگویی به دیگران مواجه باشند، در ایجاد یک مدل "شخص" دچار مشکل هستند.

در این خصوص این دانشمندان اظهار داشتند: "ناتوانی در ایجاد مدل "شخص" می تواند موجب کاهش توانایی برقراری ارتباط با دنیای پیرامون باشد."

این محققان با بررسی مغز گروهی از بیماران اوتیست که ضریب هوشی آنها نرمال و حتی بالاتر از حد طبیعی بود اما بسیاری از علائم بیماری اوتیست را نشان می دادند با رزونانس مغناطیسی مورد بررسی قرار دادند.

در این تصویربرداری، دانشمندان موفق به شناسایی الگویی از فعالیت مغزی شدند که از ویژگیهای بیماران اوتیست است. در این الگو سطح فعالیت با شدت علائم بیماری مرتبط است.

به گفته این محققان، این الگو می تواند حتی به توسعه تکنیکی که توانایی تشخیص بیماری اوتیسم را داشته باشد منجر شود.

به منظور کسب این نتایج، دانشمندان از متد جدیدی که اسکن شبیه سازی شده فعالیت مغزی دو بیمار را نشان می داد، استفاده کردند. در این آزمایش، بیماران دو بازی را براساس اعتقاد و همکاری انجام دادند که قبل از آن در مورد افراد عادی انجام شده بود.

در این آزمایش، محققان فضاهای مغزی به ویژه "ناحیه کمربندی" را شناسایی کردند که الگوی فعالیت بیمار در ساخت یک مدل "شخص" و تفکیک مرز میان خود و دیگران است.

به گفته این دانشمندان، افراد پیش ار برقراری ارتباط با دیگران باید بتوانند میان خود و آنها تمایز قائل شوند و اگر فردی نتواند بین خود و دیگران مرزی ایجاد کند نمی تواند با آنها ارتباط برقرار کند. به همین علت بیماران اوتیست در تماس با دنیای بیرون دچار اختلال هستند.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha