گروهی از دانشمندان آمریکایی موفق شدند آزمایش ایجاد پل میان نورونها و ماهیچه ها را روی موشها با موفقیت انجام دهند و بتوانند میان دو قسمت بالا و پایین یک ضایعه نخاعی اتصال برقرار کنند.

تیم تحقیقاتی جان مارتین از دانشگاه کلمبیا در نیویورک در آزمایش موشهای صحرایی بخشی از مغز نخاع را که زیر ضایعه نخاعی قرار داشته و اغلب  توانایی پاسخگویی به پالسهای الکتریکی را دارد، اما ارتباط آن با فرماندهی مغز قطع شده و مغز نمی تواند حرکات ماهیچه ای قسمتهای پایین بدن را کنترل کند، به یک تکیه عصبی که به طور طبیعی برای کنترل حرکت ماهیچه های وردیهای شکمی است، متصل کنند. در این آزمایش موفقیت آمیز، اندامهای پایینی موش، سیگنالهای عصبی را دریافت کردند.

براساس گزارش روزنامه گاردین، در این خصوص مارتین توضیح داد: "ما به روش سختی اتصال میان عصبهایی را که بالای محل آسیب دیدگی قرار داشتند با عصبهای قسمت زیرین آن برقرار کردیم. هنگامی که اعصاب در مغز نخاع دوباره فعال شدند، توسعه خود را آغاز و سیگنالهای بدن را جابجا کردند. بیشترین امید ما از این کشف این است که بتوانیم مشکل فلج بیماران قطع نخاع را حل کنیم."

اولین آزمایشات این کشف در ایتالیا و در سال 1944 به وسیله پروفسور آنجلو کیاسرینی انجام شد که نتایج موفقیت آمیز اندکی در بر داشت. پس از آن جورجو برونلی، رئیس بنیاد تحقیقات در خصوص ضایعات نخاعی رم که در سال 2006 یکی از نامزدهای دریافت جایزه نوبل بود، توانست نتایج م بهتری در این مورد به دست آورد.

اکنون به گفته دانشمندان آمریکایی، اولین آزمایشات این تحقیق روی انسان می تواند ظرف پنج سال آینده انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha