پژوهشگران علت مرگ یك زن جوان را حمله آسمی ناشی از قرار گرفتن در معرض دود سیگار محیط اعلام كردند.

این زن به عنوان پیشخدمت در رستورانی در میشیگان تازه وارد محل كار خود شده بود كه بلافاصله در اثر استنشاق دود سیگار محیط دچار حمله آسمی شد كه به مرگ او انجامید.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل ازخبرگزاری رویترز از شیكاگو، محققان این مورد را اولین مورد مرگ فوری در اثر استنشاق دود سیگار محیط اعلام كردند.

دكتر كنث روزنمان استاد دانشگاه ایالتی میشیگان كه بر سه نظام دیده‌بانی بهداشت عمومی ایالتی نظارت می‌كند گفت علت احتمالی دیگری برای مرگ این زن وجود ندارد.

نقش دود سیگار محیط در بروز حمله‌های شدید آسمی اثبات شده است.

میزان ذرات معلق دود سیگار در محیطهایی مانند رستوران‌ها در حدی است كه باعث حمله آسمی می‌شود.

این زن كه دانشجو بود، هنگام ورود به محل كار خود در سلامت كامل به سر می‌برد اما ‪ ۱۵‬دقیقه بعد از ورود، دچار حمله آسمی شدید شد و بر روی زمین غش كرد. كالبد شكافی علت مرگ او را حمله آسم اعلام كرده است.

این زن جوان از دو سالگی مبتلا به آسم بوده است و بیماری وی تحت كنترل كامل نبوده است.

تلاش كاركنان بخش اورژانس بیمارستان برای احیای وی نتیجه نداد و بیمار بلافاصله جان سپرد.

روزنمان كه شرح این مورد را در مجله "‪ "Industial Medicine‬گزارش داده است گفت ‪ ۲۴‬ایالت آمریكا استعمال دخانیات را در امكان عمومی منع كرده‌اند و در شمار دیگری از ایالت‌ها این مسئله درحال بررسی است.

وی افزود منع استعمال دخانیات می‌تواند از مرگ‌های آتی پیشگیری كند.

براساس اعلام انجمن ریه آمریكا دود سیگار محیط هر ساله سبب ‪ ۳۴۰۰‬مورد مرگ ناشی از سرطان ریه و ‪ ۴۶‬هزار مورد مرگ ناشی از بیماری قلبی در بزرگسالان غیرسیگاری در آمریكا می‌شود.

روزنمان گفت یك مرگ غم انگیز چهره انسانی مربوط به دود سیگار را نمایان می‌سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha