سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰

تعداد بیمارستان های فعال كشور در سال 86 با 9 درصد افزایش در مقایسه با سال هفتاد و هفت به هشتصد و بیست و هشت بیمارستان افزایش یافته است .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از واحد مركزی خبر، همچنین تعداد تخت های فعال ثابت بیمارستان از سال هشتاد و سه تا امسال به هفده هزار و سیصد و شصت و هفت تخت رسیده است.

این گزارش با اشاره به این كه تعداد تخت های CCU در سال هشتاد و شش به چهار هزار و شصت و چهار تخت رسیده است ، افزود: با آن كه تعداد تخت های ICU در سال هشتاد و سه هزار و پانصد و چهارده تخت بود ، اما این تعداد در سال هشتاد و شش به دو هزار و چهارصد و پنجاه و یك تخت افزایش یافت .

بنابر گزارش یاد شده تعداد تخت های NICU در امسال نیز به هزار و صد پانزده تخت رسید.

روابط عمومی وزارت بهداشت تصریح كرد : در فاصله سال های هشتاد و سه تا هشتاد و پنج هم چهل و یك مركزبهداشتی ، درمانی شهری ، صد و بیست و پنج مركز بهداشتی -درمانی روستایی و چهارصد و پانزده خانه بهداشت جدید راه اندازی شده است .

این گزارش حاكیست : توسعه شبكه های بهداشتی -درمانی و ارتقای سلامت با برنامه های ظرفیت سازی ارائه خدمات سلامت برنامه پزشكان خانواده نظام ثبت و طبقه بندی علل مرگ محاسبه بار بیماری ها و تعیین اولویت های سلامت استانداردسازی خدمات از طریق گروه سلامت و برنامه اطلاعات سلامت و سطح بندی دیگر دستاوردهای حوزه بهداشتی -درمانی كشور در سال های اخیر بوده است .

همچنین كاهش میزان مرگ و میركودكان زیر پنج سال به سی و شش مورد در هزار تولد زنده و زیر یك سال به 38/6 در هزار تولد زنده رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha