سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9666

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی از افزایش 80 برابری مراكز تحقیقات علوم پزشكی كشور در سال های پس از پیروزی انقلاب خبر داد.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از واحد مركزی خبر ، دكتر كامران باقری لنكرانی در حاشیه بهره برداری از 4 طرح عمرانی و دانشگاهی در مشهد گفت: مراكز تحقیقات علوم پزشكی كشور پیش از انقلاب اسلامی محدود به دو مركز بود كه اكنون این تعداد به 160 مركز افزایش یافته است.

وی افزود: پیش از انقلاب بیش از 3 هزار پزشك خارجی در كشور حضور داشتند اما امروز به مرحله ای از رشد علمی رسیده ایم كه در همه رشته های تخصصی ، در 27 رشته فوق تخصصی و 40 رشته فلوشیپ امكان پرورش نیروهای متخصص در كشور وجود دارد.

باقری لنكرانی از افزایش دو و نیم برابری بودجه پژوهشی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی در 3 سال و نیم گذشته خبر داد و گفت : امسال 12 میلیون یورو بودجه پژوهشی به دانشگاه های علوم پزشكی كشور اختصاص یافته است.

وی افزود: رویكرد پژوهشی این وزارتخانه در سال های اخیر تقویت شده است به طوریكه مقالات پژوهشی اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشكی كشور در مجله های داخلی و خارجی 35 درصد افزایش داشته است.

وزیر بهداشت افزود : یكی از مشكلات بهداشتی درمانی استان خراسان رضوی ، فرسوده بودن بیمارستان امام رضای مشهد است كه با پیگیری ها طرح ساخت بیمارستان جایگزین تصویب شده است.

باقری لنكرانی گفت: اعتبار این طرح در بودجه سال آینده پیش بینی شده است و امیدواریم با حمایت آستان قدس رضوی این طرح هرچه سریع تر به بهره برداری برسد.

وزیر بهداشت همچنین از 2 برابر شدن شمار پزشكان متخصص فعال در خراسان رضوی در دو سال گذشته خبر داد و افزود: قصد داریم امكانات پزشكی و درمانی مشهد را تا حد یك قطب درمانی برای عرضه خدمات پزشكی به نیمه شرقی كشور توسعه دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha