سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9667

معاون اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی گفت: قرار بود در سال جاری ، 20 هزار نفر از مددجویان بهزیستی شامل زنان سرپرست خانوار و معلولان ، از طریق صندوق فرصتهای شغلی صندوق مهر امام رضا(ع) صاحب شغل شوند که متاسفانه این امر محقق نشد.

بهرام بهرامسیری در گفتگو با مهر افزود: با حذف بند مربوط به تسهیلات اشتغالزایی توسط کمیسیون فرهنگی مجلس ، قسمت مربوط به ازدواج و مسکن در صندوق مهر امام رضا (ع)، در اولویت قرار دارد.

معاون اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی تاکید کرد: براساس امضای تفاهم نامه با مدیرعامل سابق صندوق مهر امام رضا(ع)، قرار بود مبلغی حدود 100 میلیارد تومان از سرمایه صندوق برای اشتغالزایی مددجویان به بهزیستی پرداخت شود که متاسفانه این امر محقق نشد.

بهرامسیری افزود: با توجه به عدم پرداخت این اعتبار مشکلات بسیاری در خصوص اشتغالزایی و پرداخت وام به مددجویان تحت پوشش، ایجاد شده است.

وی ادامه داد: پرونده های مددجویان برای دریافت وام تکمیل است اما همچنان معطل تخصیص اعتبار از طریق صندوق مهر امام رضا (ع) هستند.

معاون اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی اظهار داشت: مشکل دیگری که درخصوص اشتغالزایی مددجویان وجود دارد عدم پرداخت اعتبارات وجوه اداره شده ( حدود 20 میلیارد تومان ) به بهزیستی است که در گذشته از طریق سازمان مدیریت پرداخت می شد، اما دو سال است که این اتفاق نمی افتد.

بهرامسیری گفت: در حال حاضر سازمانهای حمایتی مانند کمیته امداد ، بنیاد شهید و سازمان زندانها از این وجوه اداره شده برخوردارند و در این میان فقط بهزیستی حذف شده است.

وی ادامه داد: چنانچه وجوه اداره شده مجددا به بهزیستی پرداخت شود و همچنین بتوانیم صندوق فرصتهای شغلی را مجددا احیا کنیم در این صورت مشکل اشتغالزایی و پرداخت وام خود کفایی به مددجویان تحت پوشش برطرف می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha