تحقیقات نشان داده است كه افزایش وزن بعد از تشخیص سرطان بدخیم سینه می‌تواند کشنده باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس این مطالعات جدید به ازای هر 11 پوند افزایش وزن، خطر احتمال مرگ و میر ناشی از سرطان سینه تا 14 درصد افزایش پیدا می‌كند.

هازل نیکولز دانشجوی دکترای اپیدمیولوژی در دانشکده بلومبرگ جانز هاپکینز در بالتیمور و سرپرست تیم تحقیقاتی در این پژوهش اظهارات خود را در ششمین نشست سالانه مجمع آمریکایی تحقیقات سرطان در فیلادلفیا ارائه کرد.

در همین نشست سایر محققان بیان کردند؛ سطوح بالای انسولین در زنان چاق مبتلا به سرطان سینه یکی دیگر از دلایل افزایش مرگ و میر است.

در این پژوهش، دکتر نیکولز و همکارانش، 4000 زن مبتلا به سرطان سینه بدخیم را بین سال‌های 1988 تا 2001 بررسی کردند.

محققان از شرکت کنندگان خواستند تا وزن، افزایش وزن، فعالیت‌های فیزیکی، رژیم غذایی، تاریخچه دریافت دارو و کیفیت زندگی خود را گزارش کنند. این افراد به مدت 6 سال تحت پیگیری قرار گرفتند.

در طول این مدت، 121 زن مبتلا به سرطان سینه جان خود را از دست دادند و 421 نفر نیز به دلیل عوامل ذکر شده در بالا از جمله سرطان سینه فوت کردند.

زمانی که محققان موقعیت وزن و میزان مرگ ومیر را مد نظر قرار دادند، دریافتند؛ احتمال مرگ ومیر ناشی از سرطان سینه در زنانی که پس از تشخیص این بیماری دچار اضافه وزن شده بودند، نسبت به زنانی که پس از ابتلا از وزن طبیعی برخوردار بودند، به میزان دو برابر افزایش یافت.

چاقی بر اساس دارا بودن شاخص توده بدنی 30 یا بیشتر از آن تعریف می‌شود و در این آزمایش زنانی که از 4 یا 5 فوت قد و وزنی معادل 175 پوند برخوردار بودند، دارای توده بدنی معادل 30 بودند.

بر اساس نتایج پژوهش نیکولز، به طور معمول گرایش به میزان مرگ ومیر در زنان مبتلا به سرطان سینه با بالا رفتن وزن افزایش می‌یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha