سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9677

نتایج تحقیقات اخیر نشان می‌دهد؛ وقتی افراد در تخیل خود بلند پروازی می‌كنند، زندگی آنها از سلامت بیشتری برخوردار می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، نتایج یك تحقیق در كالج دارتموت نشان داد: هنگام خیال پردازی، مغز ما در حال انجام یك كار بسیار مهم است.

در این مطالعه محققان سعی كردند با استفاده از عكس‌برداری از مغز دریابند، هنگامی كه فرد در حال خیال پردازی است دقیقا چه اتفاقی می‌افتد.

دكتر آوروم جورین ریس، متخصص روانشناسی در آتلانتا، اظهار داشت: زمانی كه مغز به علت خیال پردازی فعال نیست، امور بسیار مهمی در آن پردازش می‌شوند.

این متخصص، برای درمان بیمارانش از روش خیال پردازی استفاده می‌كند.

دانشمندان همچنین می‌گویند؛ وقتی ذهن فرد در حال پرداختن به تخیل است از واقعیت فاصله می‌گیرد و آینده‌ای درخشان برای خود تصور ‌كرده و در واقع باعث شادی بیشتر خود می‌شود. همین امر اضطراب و فشار روانی را از فرد دور می‌كند.

به باور پژوهشگران، تجسم آینده در بسیاری از جنبه‌های زندگی به كمك فرد می‌آید؛ چرا كه خیال پردازی باعث می‌شود فرد راه حل‌های بهتری برای مشكلات خود یافته و كسانی كه به تخیل كردن گرایش دارند در میان دیگران به داشتن ایده‌های تازه شناخته می‌شوند.

با این حال، دانشمندان هشدار می‌دهند كه نباید بیش از حد خیال پرداز بود. زیرا در این صورت فرد ارتباط خود با زمان حال را از دست می‌دهد.

آنها معتقدند، برای سود بردن از خیال پردازی باید زمان و مكان درستی برای آن در نظر گرفت و بهترین موقع برای خیال پردازی زمانی است كه فرد عصبی و یا از لحاظ روانی تحت فشار است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha