یك متخصص پوست با بیان این كه ملانوم نوع بدخیم سرطان پوست در مقایسه با سرطان‌های معمول پوست است، گفت: عمده نشانه‌های هشدار دهنده ملانوم عبارت از تغییر در اندازه و شكل یك خال یا خونریزی و ترشح از آن، متورم شدن، سفت شدن یا احساس خارش است.

دكتر امیدیان، متخصص پوست در گفت وگو با ایسنا، اظهار كرد: پوست بزرگترین سیستم عضوی بدن است كه وجود آن برای زندگی انسان لازم و حتمی است. پوست سدی را در بین اعضای داخلی و محیط بیرون بوجود می‌آورد و در اكثر عملكردهای حیاتی بدن شركت می‌كند.

وی افزود: اگر این نشانه‌ها در كسی وجود داشته باشد باید به دقت توسط پزشك متخصص مورد معاینه قرار گیرد و در صورتی كه یك خال یا ناحیه رنگی، طبیعی به نظر نرسد با برش ظریفی در پوست و نمونه‌برداری، وجود یا عدم سرطان تشخیص داده می‌شود كه این عمل توسط پزشك باید صورت گیرد و نحوه صحیح كار بسیار اهمیت دارد.

امیدیان متذكر شد: در صورتی كه افراد سابقه ابتلا به سرطان پوست در خانواده و یا در معرض نور خورشید قرار دارند، امكان ابتلا به سرطان در آنها بیشتر است.

وی تصریح كرد: پوشاندن مناطقی از پوست كه در معرض آفتاب قرار دارند، استفاده از كلاه و تكرار ضدآفتاب‌ها هر 2 ساعت یكبار حتی در روزهای ابری و نیز پس از عرق كردن و شنا كردن، از جمله راه‌های مراقبت از پوست در برابر نور آفتاب و تاثیر مضر اشعه ماوراء بنفش بر روی پوست است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha