مدیر مرکز پژوهشی - درمانی ناباروری و سقط مکرر ابن سینا از درمان 70 درصد ناباروری با علت سقط مکرر در مرکز پژوهشی - درمانی ابن سینا خبر داد و گفت: فردی که به کلینیک سقط مکرر مراجعه کند از نظر ایمنولوژی تولید مثل، غدد، عفونی و ژنتیک مورد ارزیابی قرار گرفته و دوره درمانی خود را آغاز می کند.

دکتر یونس مدبری مدیر مرکز پژوهشی - درمانی ناباروری و سقط مکرر ابن سینا در گفتگو با مهر با اشاره به تأسیس مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا در سال 82 افزود: خدمات این مرکز به زوجهای نابارور در 4 کلینیک ارائه می شود و پس از بررسی علت ناباروری این زوجها با توجه به نوع ناباروری و بررسی انجام گرفته برای هرکدام و بسته درمانی خاصی ارایه می شود.

وی افزود: در مرحله اول زوجها به کلینیک ناباروری ارجاع داده می شوند که توسط سه گروه تخصصی زنان، مردان و جنینی شناسی مورد ارزیابی قرار می گیرند و در یک جلسه مشترک، روند درمانی خاص آنها طراحی شده به زوجین ارایه می شود.

مدیر مرکز پژوهشی - درمانی ناباروری و سقط مکرر ابن سینا یادآور شد: به طور معمول 40 درصد علت ناباروری ها به مردان و 40 درصد به زنان تعلق دارد و 20 درصد علت ناباروری مشترک و یا نامشخص است.

وی افزود: زوجها پس از تشخیص به یکی از کلینیک های سقط مکرر یا اهدا ارجاع می شوند. در واقع هر زوج قانونی که وارد مجموعه ابن سینا می شود پس از بررسی های اولیه در کلینیک ناباروری به یکی از دو کلینیک اهدا یا سقط مکرر ارجاع می شود.

مدبری در خصوص کلینیک اهداء نیز خاطرنشان کرد: در این بخش اهدای جنین بر اساس قانون اهدای جنین پس از ارزیابی های همه جانبه پزشکی، جامعه شناختی و روانشناختی و حقوقی انجام می گیرد.

مدیر مرکز پژوهشی - درمانی ناباروری و سقط مکرر ابن سینا توجه به مسائل حقوقی و قانونی جنینی که اهدای می شود را از مهمترین مسائل در کلینیک اهداء برشمرد و گفت: زوجها به طور کامل با این موضوعات آشنا می شوند و در صورت ضرورت از روانشناس و روانپزشک نیز استفاده می شود.

وی از کلینیک پره ناتولوژی (کنترل و مراقبتهای پیش از تولد جنین) به عنوان یکی از خدماتی نام برد که در آن سلامت جنین پیش و پس از انتقال احراز می شود و افزود: در این مرحله جنین از نظر بیماریهای ژنتیکی مورد بررسی قرار می گیرد و مداخلات مورد نیاز برای جلوگیری از کاهش تعداد جنینها و بررسی سلامت آنها انجام می گیرد.

مدبری با اشاره به وجود آزمایشگاههای تشخیص طبی ، پاتولوژی و اتوپسی جنین ،آندرولوژی ، ایمونولوژی و ژنتیک و جنین شناسی یادآور شد: در آزمایشگاه، بیماران در سطوح مختلف خدمات تخصصی و فوق تخصصی دریافت می کنند و در واقع جنین از نظر ناهنجاریهای احتمالی مورد بررسی قرار می گیرد و همچنین علت های مختلف ناباروری در این آزمایشگاه با روشهای کمتر تهاجمی بررسی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha