نتایج تحقیقاتی که توسط پژوهشگران آمریکایی انجام شد، نشان داد که مصرف روزانه 2 لیوان یا بیشتر قهوه در زنان حامله، احتمال سقط جنین را تا دو برابر نسبت به آنهایی که قهوه مصرف نمی‌کنند، افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر « دی - کان لی » از مرکز تحقیقات کایسر آمریکا گفت: زنانی که حامله هستند و یا در تلاش برای حامله شدن هستند باید از مصرف قهوه در 3 ماه اول و یا در طی دوران بارداری جلوگیری به عمل آورند.


وی با اشاره به این که تاکنون هیچ دستورالعمل یا پیشنهاد تایید شده‌ای در خصوص ممانعت از مصرف کافئین توسط زنان حامله در دوران بارداری وجود نداشته است؛ افزود: تاکنون با انجام 15 تا 18 مطالعه در این زمینه، ارتباط بین مصرف کافئین در دوران بارداری و سقط جنین مشخص شده و علت عدم مصرف در بسیاری از زنان در این دوران، ایجاد حالت تهوع در آنها گزارش شده است.

دکتر لی در مطالعه‌ای، هزار و 63 زن را در مدت 2 سال مورد بررسی قرار داد که نتایج نشان می‌دهد: زنانی که 2 لیوان یا بیشتر قهوه در روز می‌خورند تا 2 برابر بیشتر از آنهایی که قهوه مصرف نمی‌کنند مجبور به سقط جنین خود می‌شوند و علت این موضوع بیشتر وابسته به خود کافئین موجود در قهوه نسبت داده شده تا سایر مواد شیمیایی موجود در آن.

بسیاری معتقدند که علت مضر بودن قهوه این است که مواد موجود در آن حالت طبیعی متابولیسم را به هم می‌ریزد و نیز موجب کاهش فشار خون می‌شود. بر این اساس به زنان حامله توصیه می‌شود که از مصرف قهوه حتی یک فنجان در روز خودداری کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha