کارشناس مواد غذایی و آشامیدنی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: با توجه به این که ظروف مسی با غذای اسیدی واکنش می‌دهد، مقادیری از مس وارد بدن می‌شود. لذا توصیه می‌شود برای طبخ غذا، این ظروف را قلع اندود كنید.

مهندس مهدی کفاش زاده در گفت وگو با ایسنا، اظهار داشت: مقادیر اندک مس برای سلامتی مفید است ولی مقدار زیاد آن می‌تواند مسمومیت زا باشد.

وی افزود: مس با غذاهای اسیدی واکنش می‌دهد. به همین دلیل، ظروف مسی را معمولا با لایه‌ای از یک فلز دیگر مثل قلع، استیل یا نیکل می‌پوشانند تا از ورود مس به غذا جلوگیری شود. مس در هنگام پخت و پز به مقدار کمی در غذا حل می‌شود به ویژه اگر غذاهای اسیدی برای مدت طولانی در این ظروف پخته یا نگهداری شوند، لذا از پختن غذاهای اسیدی در ظروف مسی پوشش داده نشده باید اجتناب کرد و یا در صورت استفاده از ظروف مسی باید این ظروف را قلع اندود کرد.

مهندس کفاش زاده خاطرنشان كرد: با خراشیدن یا ساییدن این ظروف در هنگام شست و شو، لایه پوششی محافظ از بین می‌رود.


وی افزود: بنابراین از خراشیدن این ظروف باید خودداری و در ظروفی که لایه پوششی آنها از بین رفته حتی‌الامكان پخت وپز صورت نگیرد.


کارشناس مواد غذایی و آشامیدنی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان متذکر شد: سازمان غذا و دارو (fda) در خصوص مصرف ظروف مسی بدون پوشش هشدار داده است؛ چرا که این فلز هنگامی که در مقادیر زیاد وارد غذا می‌شود باعث تهوع، استفراغ و اسهال می‌شود.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha