وزیر بهداشتگفت: خدمات درمانی به بیماران مبتلا به پنج نوع سرطان روده بزرگ، پروستات، پستان، مثانه" و خون در ‪ ۲۰‬مركز كشور رایگان انجام می‌شود.

دكتر كامران باقری لنكرانی،  در حاشیه افتتاح بخش توریسم درمانی بیمارستان هاشمی نژاد درجمع خبرنگاران اظهارداشت: بیماران مبتلا به پنج نوع سرطان ذكر شده برای دریافت خدمات درمانی علاوه بر استفاده از بیمه تحت پوشش، از فرانشیز و مازاد هزینه‌ها نیز رایگان استفاده خواهند كرد.

وی،انتخاب این نوع بیماریها برای ارایه خدمات بصورت رایگان را شیوع سرطانها و درمان پذیر بودن آنها ذكر كرد.

لنكرانی اظهار داشت:بر اساس دستورالعمل اجرایی بند ب تبصره ‪ ۱۵‬بودجه سال ‪ ،۸۶‬پوشش برخی خدمات درمانی پرهزینه نیز رایگان است .

به گفته وزیر بهداشت، فرانشیز پلكانی معكوس برای "آی سی یو" كه بیش از هفت روز باشد،جراحی‌های ستون فقرات برای بیماریهای مادرزادی، خدمات دندانپزشكی برای بیماران تالاسمی و هموفیلی، دادن پروتز پوسیدگی دندان زیر ‪ ۵۰‬سال رایگان ارایه می‌شود.

لنكرانی تصریح كرد: برای سال آینده به منظور پوشش خدمات درمانی برخی دیگر از بیماریهابصورت رایگان، اعتباری به مبلغ ‪ ۵۰۰‬میلیارد ریال در ردیف‌های بودجه پیش بینی شده است.

وی افزود: دو هزار میلیارد ریال نیز برای بیمه پایه هموطنان در بودجه ‪ ۸۷‬تعیین شده با توافق مجلس شورای اسلامی و دولت، این مبلغ بر روی نرخ سرانه و تعرفه و اقتصاد سلامت اثر جدی خواهد گذاشت.

وزیر بهداشت در پاسخ به اینكه چرا برای ارایه خدمات رایگان جراحی قلب تسهیلاتی در نظر گرفته نشده است، گفت: در درجه اول وزارت بهداشت سعی دارد مراكز جراحی قلب را در استانهای كشور گسترش دهد و از سال گذشته نیز حدود چهار مركز در استانها ایجاد شده كه این نقطه عطفی برای توسعه خدمات درمانی است.

لنكرانی افزود: با این اقدام مقدار زیادی در كاهش زمان انتظار برای جراحی قلب و هزینه صرفه‌جویی خواهد شد.

وی در خصوص بحث گردشگری سلامت اظهار داشت: وزارت بهداشت آمادگی پذیرش گردشگران در ارایه خدمات درمانی را دارد و با همكاری سازمان میراث فرهنگی ، ایرانگردی و جهانگردی تسهیلاتی در این زمینه فراهم شده است.

وزیر بهداشت گسترده شدن بحث گردشگری سلامت را دارای دو ركن اساسی خواند و گفت: این امر موجب ارتقای كیفیت خدمات پزشكی كشور شده و موجب ترویج بازاریابی در سطح منطقه خواهد شد.

لنكرانی افزود:در زمان حاضر حدود ‪ ۱۰‬مركز واجد شرایط گرفتن مجوز مركز توریسم درمانی هستند.

وی بابیان اینكه تعرفه خدمات پزشكی گردشگران خارجی بر عهده هیات امنای بیمارستان مربوطه خواهد بود، ادامه داد:كشور این توان را دارد كه سالانه ‪ ۳۰‬هزار گردشگر را برای درمان جذب كند، اما باید این مجموعه را به آژانس- های مسافرتی مرتبط و بسته‌های خدمتی را تعریف كنیم.

وزیر بهداشت تصریح كرد: باید تسهیلاتی فراهم شود تا گردشگر از اقامت و پذیرش درمانی خود اطمینان حاصل كند كه البته سازمان میراث فرهنگی همكاری خوبی در این زمینه دارد.

لنكرانی در زمینه اجرایی نشدن صرف مالیات ناشی از عوارض نوشابه برای درمان بیماران مبتلا به دیابت نیز گفت: هنوز مسئول جمع‌آوری این مالیات در قانون تعیین نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha