چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9700

رئیس اورژانس کشور، خسارت ناشی از تلفات حوادث سالیانه را 60 هزار میلیارد ریال خواند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، دکتر عباس حسنی در حاشیه افتتاح صدمین پایگاه اورژانس 115 در تهران بزرگ، به خبرنگاران گفت: خسارت ناشی از تلفات حوادث سالیانه 60 هزار میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه در سال 5 هزار نفر به ‌دلیل حوادث یتیم می ‌شوند، گفت: گسترش پایگاههای اورژانس و کاهش زمان رسیدن امدادگران برسر بالین مصدومان می ‌تواند تا حدودی از تلفات ناشی از این حوادث بکاهد.

حسنی، تعداد پایگاههای اورژانس را در حال حاضر 1427 پایگاه اعلام کرد و افزود: از سال گذشته 22 درصد به عملیات پایگاههای اورژانس اضافه شده که ناشی از حمایت ‌های وزارت بهداشت است.

رئیس اورژانس ‌کشور با بیان اینکه در تهران متوسط حضور بر سر بالین بیمار 12 دقیقه است، گفت: تهران 30 ثانیه از سایر کلانشهرهای کشور جلوتر بوده است.

حسنی تصریح ‌کرد: 45 دستگاه آمبولانس دیگر باید به ناوگان اورژانس تهران اضافه شود تا کارکنان بتوانند با امکانات بیشتر خدمات ارایه کنند.

وی به ارایه گزارشی از عملیات اورژانس از 16 تا 23 دی ماه امسال پرداخت و افزود: بیش از 25 هزار عملیات در این مدت با حضور بیش از 6 هزار نیرو توسط اورژانس انجام شد.

رئیس اورژانس کشور، مشارکت بخش‌خصوصی را در توسعه خدمات اوژانس موثر دانست و تصریح کرد: 120 دستگاه آمبولانس خصوصی بارعایت استانداردهای جهانی در بخش غیردولتی با نظارت وزارت بهداشت فعال شده ‌است.

همچنین، دکتر جعفر میعادفر مسئول طرح و توسعه اورژانس کشور نیز در حاشیه این مراسم گفت: تعداد پایگاههای اورژانس تا برنامه چهارم توسعه باید به 2048 پایگاه برسد که تا سال 88 حدود 500 پایگاه دیگر نیاز است.

وی با بیان اینکه باید برای هر 50 هزار نفر در کشور یک‌پایگاه استاندارد وجود داشته باشد، افزود: فاصله پایگاه‌ها نیز باید 40 کیلومتر باشد که در حال حاضر این فاصله عایت می‌ شود، فقط در برخی مسیرها به دلیل رفت وآمد کم فاصله پایگاهها بیشتر است.

میعادفر در خصوص بالگرد امداد، گفت: در حال حاضر 11 شهر کشور دارای پایگاه بالگرد امداد هستند.

وی بابیان‌اینکه کشور محدودیت بالگرد دارد، افزود: اورژانس با نیروهای نظامی در این زمینه قرارداد می‌بندد و هر کجا پایگاه وجود داشته باشد، بالگرد نیز لازم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha