محققان کانادایی متدی را کشف کردند که به کمک آن می توان دفاع طبیعی یک ارگانیسم را نسبت به حمله ویروس آنفولانزا و ویروسهای دیگر تحریک کرد.

گروهی از دانشمندان دانشگاه مک گیل و موسسه تحقیقات بهداشتی اوتاوا که نتایج تحقیقات خود را در مجله "نیچر" منتشر کرده اند، متدی را بر پایه ساکت کردن دو ژن، برای تحریک دفاع طبیعی ارگانیسم در مقابله با حمله ویروسها کشف کردند.

این دانشمندان در بررسیهای خود نشان دادند که بدون دو ژنی که تولید "اینترفرون"، اولین خط دفاعی در مقابل ویروسها را باز می دارند، سلولهای موشها میزان اینترفرون بیشتری نسبت به سطوح طبیعی تولید می کنند و با این کار می توانند به روشی بسیار موثر از تکثیر ویروسها ممانعت کنند.

به خصوص اینترفرونهای نوع یک شامل IFN-alfa و IFN-beta مانع شیوع ویروس می شوند. تولید این اینترفرون را پروتئین تنظیم اینترفرون 7 (Irf7) کنترل می کند.

این دانشمندان در تحقیقات خود کشف کردند که دو ژن با عنوان 4E-BP1  و4E-BP2 ترکیب پروتئینی Irf7 را کنترل می کنند که با ساکت کردن آنها می توان سطح این ترکیب پروتئینی اینترفرونی را افزایش داد و به یک دفاع طبیعی در مقابل ویروسها دست یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha