یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9716

رئیس مرکز توسعه و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، بر اهمیت پیشگیری اولیه و تشخیص زودرس بیماریهای خطیر در جامعه مردان تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، دکتر محمد اسماعیل مطلق در نشست خبری " روز ملی سلامت مردان" که امروز در ساختمان شماره 2 وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: افزایش دسترسی مردان به اطلاعات از طریق رسانه ها و توجه به نیازهای بهداشتی و درمانی، از اهمیت خاصی در پیشگیری از بیماریها برخوردار است.

وی با اشاره به برنامه های وزارت بهداشت در راستای دستیابی به عدالت در سلامت، افزود: به رغم اجرای سه برنامه وسیع در دوران پس از انقلاب در کشورمان ، اما عدالت در سلامت به خوبی اجرا نشده است.

مطلق، به تفاوتهایی که در زمینه دسترسی بیماران به امکانات و مراکز درمانی کشور وجود دارد، اشاره کرد و گفت: آمار مرگ و میر مادران در سیستان و بلوچستان با تهران یکی نیست و این موضوع نشان می دهد که عدالت هنوز در حد سلامت کامل نیست.

در ادامه این نشست، دکتر محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت گفت: سرطان مثانه در آقایان 4 تا 5 برابر بیشتر از خانمها شایع است. در حالی که این بیماری با تشخیص زودهنگام، قابل پیشگیری و درمان کامل است.

وی همچنین از سرطان ریه که سه برابر بیشتر در آقایان نسبت به خانمها شایع است، اشاره کرد و افزود: سرطان معده نیز چنین وضعیتی را در آقایان دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha