مدیر كل سلامت روانی ــ اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، اعلام كرد: كج خلقی و سوءظن از بیماری‌های روانی شایع در بین مردان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر محمدباقر صابری زفرقندی در نشست مطبوعاتی روز «ملی سلامت مردان» با بیان این كه مردان به دلایل مختلفی در معرض بسیاری از اختلالات جسمی ــ روانی هستند، گفت: بیماری‌های كج خلقی و سوء ظن در حالی در مردان جامعه شایع است كه این بیماریها در اغلب موارد ناشناخته اما قابل درمان است.

وی یكی از دلایل عمده ابتلای مردان به این بیماریها را قرار داشتن بخش عمده‌ای از مسوولیتها در خانواده بر دوش آنها عنوان كرد و افزود: این امر علاوه بر ایجاد استرس در خانواده، مردان را نیز با فشار روحی و جسمی مواجه می‌كند. بنابراین با تقسیم وظایف در خانواده می‌توان از آنها جلوگیری كرد.

مدیر كل سلامت روانی ــ اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی بسیاری از مشكلات مردان را نیز به دلیل سبك زندگی نادرست و نداشتن مهارتهای زندگی دانست و یادآور شد: باید در جامعه به سلامت جنسی مردان بیشتر توجه شود.

وی اعلام كرد: اعتیاد از نظر بار بیماری‌ها رتبه سوم را پس از حوادث و بیماریهای قلبی و عروقی در مردان به خود اختصاص می‌دهد. همچنین اغلب معتادان را نیز مردان تشكیل می‌دهند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha