وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: هم اكنون در زمینه تولید تمام واكسن‌هایی كه در برنامه ملی واكسیناسیون قرار دارند، خودكفا شده‌ایم.

به گزارش سلامت نیوز، دكتر كامران باقری لنكرانی كه در حاشیه چهارمین همایش برنامه خودكفایی كشورهای اسلامی در تولید واكسن در اصفهان سخن می‌گفت، افزود: سابقه تولید واكسن در ایران به 80 سال پیش باز می‌گردد و هم اكنون در جهان اسلام كشورهای محدودی به تولید واكسن می‌پردازند.

وی تصریح كرد: این كه سال‌هاست، فلج اطفال را در كشور ریشه كن كرده و آمار 9 هزار مرگ و میر كزاز اطفال در سه دهه پیش را به مرحله‌ای رسانده ایم كه در شش سال گذشته موردی نداشته‌ایم، به علت این است كه ما خود تولید كننده واكسن بوده و توانسته‌ایم آن را با قیمت مناسب در اختیار مصرف كنندگان بگذاریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اظهار داشت: وزارت بهداشت، ‌تنها خریدار واكسن است و عمده ترین تولید كننده واكسن در كشور، موسسه واكسن و سرم سازی رازی و انستیتو پاستور ایران هستند.

وی تصریح كرد: وزارت بهداشت سالیانه بر اساس برنامه واكسیناسیون كشوری از این دو موسسه خرید می‌كند و در زمینه پوشش واكسیناسیون هم اكنون به پوشش نزدیك 100 درصد برای جمعیت هدف رسیده‌ایم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha