معاون درمان سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: پیشنهادی به شورای عالی بیمه ارائه شده است که بیماران بیمه شده برای داروهای ارزان ، فرانشیز بیشتری پرداخت کنند و در مقابل برای داروهای گران قیمت ، بخش عمده هزینه ها را سازمانهای بیمه گر پرداخت کنند.

سهم مردم در هزینه داروهای گران قیمت کاهش می یابد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، دکتر علی فتاحی گفت: در صورت تصویب این پیشنهاد در شورای عالی بیمه 100 درصد هزینه داروهای گران قیمت از سوی سازمان های بیمه گر پرداخت خواهد شد و مردم دیگر برای دریافت داروهای گران قیمت با مشکل مواجه نخواهند شد.

وی افزود: در حال حاضر 8 هزار و 153 نفر از بیماران خاص که شامل بیماران دیالیزی، تالاسمی و هموفیلی می شوند، تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند که100 درصد هزینه های دارویی این بیماران از سوی این سازمان پرداخت می شود.

فتاحی با بیان اینکه 3 هزار و 562 نفر از بیماران مبتلا به ام اس تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند ، گفت: در مورد بیماران سرطانی ، با توجه به اینکه هنوز در زمره بیماران خاص محسوب نشده اند ، سازمان تامین اجتماعی 85 درصد هزینه های دارویی آنان را پرداخت می کند.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی همچنین در ارتباط با اظهار نظر یکی از نمایندگان  مجلس درباره محروم بودن بیماران ایدزی از حمایت های درمانی سازمانهای بیمه گر ، افزود: بیماران ایدزی در مراکز خاص و در بخش های عفونی بستری می شوند و خدمات لازم را از سوی سازمان بیمه گر دریافت می کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha