رییس سازمان نظام پرستاری با اشاره به جایگاه ویژه پرستاران در نظام سلامت گفت: پرستاران نیازمند توجه بیشتری از سوی مسئولان و به خصوص وزارت بهداشت هستند.

به گزارش سلامت نیو زبه نقل از ایسنا، غضنفر میرزابیگی در همایش تجلیل از پیشكسوتان پرستاری با بیان این كه سازمان نظام پرستاری پایگاهی برای تمامی پرستاران از مرحله دانشجویی تا شاغلی است، گفت: ‌بر اساس قانون، سازمان نظام پرستاری باید در خدمت تمامی پرستاران كل كشور باشد.

وی اظهار كرد: حرفه پرستاری نماد بزرگی از فرهنگ، هنر، ‌تجربه و نظام اجتماعی كشور است كه پا به پای تمامی ارگان‌ها و نظام سلامت پیش رفته است.

میرزابیگی تصریح كرد: هدف دوم این همایش، احیای ارزشهای معنوی، اخلاقی فرهنگی اجتماعی، رفاهی، صنفی و سیاسی و تقدیر از اولین زنان و مردان پرستار كشور است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به تلاش و كوشش همین پرستاران است كه بیش از 100 دانشكده پرستاری در كشور تاسیس و در حال فعالیت می‌باشد.

میرزابیگی با بیان این كه پرستاری ایران با توجه به داشته‌ها و مهارت‌های خود جزو سه كشور اول دنیاست، اذعان داشت: در حال حاضر پرستاران از آنچه هستند و باید باشند با توجه به تاریخ و فرهنگ كهن این حرفه فاصله بسیاری دارند. همچنین این حرفه نیازمند ارائه و عزم همگانی برای رفع محدودیت‌ها از این قشر زحمتكش است.

رییس سازمان نظام پرستاری خاطرنشان كرد: ما امروز برای تجلیل از پیشكسوتان حرفه پرستاری باید راه را برای حضور پرستاران در میان چهره‌های ماندگار كشور فراهم كنیم. همچنین پرستاران در همه عرصه‌ها به رغم تمام تلاش و كوشش خود تنها به علت این كه درگیر كار و تلاشند تا به امروز از سوی مسئولان مورد توجه قرار نگرفته‌اند.

میرزابیگی تصریح كرد: سازمان نظام پرستاری به دنبال همسو كردن تمامی ابعاد پرستاری به همراه مسئولان برای ارتقای نظام سلامت كشور و ارتقای میزان رضایت‌مندی مردم از خدمات است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha