به گفته یک متخصص؛ افرادی که غذاهای چرب و حیوانی و سرخ کرده بیشتر مصرف ‌کرده و وزن زیادی دارند، بیشتر در معرض مبتلا شدن به سرطان سینه هستند.

دکتر « حمیدرضا میرزایی » متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در گفت وگو با ایسنا، با اعلام این مطلب افزود: مهمترین عامل سرطان سینه، ژنتیکی یا ارثی است که ممکن است این ژن از بدو تولد در بدن فرد موجود باشد و فرد را در سنین بالا به این بیماری مبتلا سازد.

دکتر میرزایی با اشاره به این که همیشه این مشکل نمی‌تواند ارثی و ژنتیکی باشد، گفت: از دیگر عوامل به وجود آورنده سرطان پستان، استرس، بیماری‌های روحی و روانی و یا هر بیماری که در رابطه با اختلالات هورمونی باعث افزایش ترشح استروژن باشد و سلول‌های خفته سرطانی سینه را تحریک کند، می‌تواند عامل به وجود آورنده این بیماری باشد.

وی در ادامه افزود: چاقی و اضافه وزن یکی دیگر از علل افزایش احتمال این بیماری است، بنابراین افرادی که چاق هستند برای جلوگیری از مبتلا شدن به سرطان پستان باید وزن خود را کاهش دهند.

دکتر میرزایی در پایان تصریح کرد: علائم اولیه سرطان پستان ایجاد توده‌هایی است که با لمس کردن می‌توان آن را حس کرد. همچنین ترشحات از نوک پستان که به صورت خون یا ترشحات رنگ روشن است از علایم بروز سرطان پستان است که باید بلافاصله جهت درمان اقدام كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha