مدیركل محیط زیست استان یزد گفت: علی‌رغم انتقال تعداد زیادی پرنده مرده به دامپزشكی خوشبختانه تاكنون هیچ مورد مشكوكی از ابتلا به آنفلوآنزای مرغی در استان یزد مشاهده نشده است.

حسینی در گفت‌وگو با  ایسنا، اظهار كرد: از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای مبارزه با ابتلا به آنفلوآنزای مرغی اعلام ممنوعیت شكار پرندگان به شكارچیان و نیز جلوگیری از ورود هر نوع طیور زنده و مرده از طریق گمرك به استان یزد است.

وی افزود: آموزش‌های لازم در زمینه برخورد با موارد مشكوك نیز به كاركنان محیط زیست ارائه شده است و افراد واكسینه شده‌اند و زیستگاه‌های استان نیز از نظر بروز تلفات بررسی شده و دستورات لازم در زمینه بروز موارد مشكوك به كلیه كاركنان ابلاغ شده است.

مدیركل محیط زیست استان یزد تصریح كرد: در این زمینه همچنین كلیه آبگیرها، سدهای خاكی و مزارع و آب‌بندهای استان پایش مستمر شده و بازدیدهای مشتركی نیز با دامپزشكی در سطح استان انجام شده است و گونه‌های زیستی درگیر در تلفات نیز مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

حسینی با اشاره به برگزاری دوره آموزش محیط‌بانان و كارشناسان محیط‌زیست و مسؤولین صدور پروانه شكار در خصوص هشدارهای لازم در زمینه شكار پرندگان، اظهار كرد: از جمله راه‌های انتقال بیماری آنفلوآنزا پرنده به پرنده، پرنده به انسان و نیز منابع آبی آلوده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha