دبیر علمی چهارمین كنگره بین المللی جراحان دهان، ‌فك و صورت ایران گفت: بیشترین ضایعات وارد شده به فك در ایران، صدمات و ضربه‌های ناشی از تصادفات است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر محمد بیات متخصص و جراح دهان، فك و صورت با بیان این مطلب افزود: با توجه به میزان بالای تصادفات در كشور ما در بین علل مختلف، ضربات وارده به فك ناشی از تصادفات نسبت به سایرعوامل بیشتر است.

دكتر بیات در ادامه اظهار كرد: بعد از تصادفات، ضربات ناشی از حوادث صنعتی، حوادث ورزشی و ضربات ناشی از درگیری‌ها و نزاع بیشترین ضربات وارده به فك را تشكیل می‌دهند.

این متخصص جراحی دهان، فك و صورت تصریح كرد: نكته مهم در مورد این دسته از بیماران، رساندن آنها در دقایق اولیه حادثه به جراحان فك و صورت است و درمان‌های ارائه شده از جانب جراحان فك برای آنها در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به آمار بالای تصادفات در كشور خاطرنشان كرد: برای پیشگیری از ضربات وارد شده به فك و صورت، استفاده از كمربند ایمنی و رعایت توجه به استانداردهای لازم در رانندگی به مردم توصیه می‌شود.

دكتر بیات افزود: در مورد موتورسوارها نیز استفاده از كلاه ایمنی نقش بسیار موثری در كاهش ضربات و شكستگی‌های ناحیه فك و صورت دارد.

دبیر علمی چهارمین كنگره بین‌المللی جراحان دهان،‌ فك و صورت با بیان این كه یكی از مشكلات شایع در ناحیه دهان و فك، بروز سرطانهای مخاط دهان است، افزود: از مهمترین علل ایجاد سرطانهای مخاط دهان می‌توان به مصرف سیگار، الكل و تغذیه نادرست و عدم رعایت بهداشت و دندان اشاره كرد.

وی تصریح كرد: سرطان‌های ناحیه دهان با توجه به مهمترین عامل موثر در بروز آن یعنی سیگار در بین مردان از شیوع بالایی برخوردار است. به طوری كه 60 درصد افراد مبتلا به سرطان دهان را مردان تشكیل می‌دهند.

بیات یادآور شد: یكی دیگر از مشكلات شایع در رشته جراحی دهان، فك و صورت وجود ناهنجاریهای رشد در ناحیه فك از جمله جلو و عقب بودن فكین است كه با بكاربردن روشهای درمانی خاص می‌توان آنها را درمان كرد.

وی ادامه داد: این نوع مشكلات علاوه بر تاثیری كه در نحوه حرف زدن،‌غذا خوردن و فعالیت اجتماعی بیمار دارد در وضعیت ظاهری و زیبایی فرد نیز تاثیر منفی به دنبال دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha