پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9792

خوب نیست آدم‌ها تنها باشند و این امر شامل معلولان نیز می‌شود.

یك مؤسسه زوج‌یابی مخصوص معلولان در آلمان امسال 10 سالگی فعالیت خود را جشن می‌گیرد. در خلال یك دهه‌ای كه از آغاز كار این مؤسسه می‌گذرد، بیش از 50 زوج معلول با هم آشنا شده و تشكیل زندگی مشترك داده‌اند.

 به گزارش‌ای پی اس، این مؤسسه در سال 1998 توسط یك روان‌شناس آلمانی به نام برند زملا در شهر هامبورگ تأسیس شد. این مؤسسه بانكی از مشخصات افراد معلول جسمی یا ذهنی تشكیل داده است كه مایل به یافتن زوج برای زندگی دائمی هستند. این كار زیر نظر دقیق زملا صورت می‌گیرد كه در مقام واسطه، افرادی را كه به‌نظر می‌رسد دارای علایق، سلایق و اهداف مشترك هستند، با هم آشنا می‌كند.

دو نفری كه به هم معرفی می‌شوند، در دفتر مؤسسه و با حضور زملا با هم آشنا می‌شوند و اگر مایل به ادامه روند آشنایی بودند، دیگر بقیه كار با خودشان است.

فولكه لاور 51 ساله كه 5 سال پیش از این طریق با همسر خود آشنا شد، گفت: زندگی زناشویی بهترین رؤیایی است كه محقق می‌شود. وی سال‌ها قبل بر اثر تصادف دچار آسیب مغزی دائمی شد. همسرش مونیكا 48 ساله فلج مادرزاد است.

 زملا گفت: فكر تأسیس چنین مؤسسه‌ای زمانی شكل گرفت كه یك بیمار درصدد یافتن زوجی برای خود بود اما این فكر رشد كرد و ما متوجه ضرورت چنین سازوكاری شدیم.

فولكه می‌گوید با همان نگاه اول به مونیكا دل بست. آنان بار اول در مؤسسه دیدار كردند و آنگاه پس از چند بار دیدار، تصمیم به ازدواج با هم گرفتند. مونیكا گفت: روز ازدواج ما روز واقعاً خوبی بود. من عصبی بودم، چون موضوع جدیدی برای من بود. فولكه گفت: من آن روز را دقیقاً به یاد دارم چون روز تولد من است.

 خدمات این مؤسسه كه توسط گروهی از كارشناسان ارائه‌ می‌شود، كاملاً مجانی است. بنیاد آلستردورف كه زیر نظر كلیسای پروتستان است، فعالیت مؤسسه را مدیریت می‌كند.

در سایت مؤسسه در اینترنت نوشته شده است: خوب نیست آدم‌ها تنها باشند و این امر شامل معلولان نیز می‌شود. ابتكار یادشده شامل برگزاری كارگاه و سمینار درباره بهداشت، پیشگیری از امراض مقاربتی، تنظیم خانواده و پرسش‌های عملی است.

در بانك اطلاعات مؤسسه مشخصات 500 نفر وجود دارد و تعداد مردان سه برابر زنان است. پس از یك دهه، هنوز هیچ كدام از زوج‌هایی كه از راه به هم رسیده‌اند، بچه‌دار نشده‌اند. در آلمان با جمعیت 82 میلیون نفر، حدود 8 میلیون نفر معلول زندگی می‌كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha