یك متخصص اورولوژی در یزد گفت: زنان ، پنج تا ‪ ۱۰‬سال بیشتر از مردان عمر می‌كنند.

" اتیسم " ( در خود درماندگی ) نوعی اختلال رشدی عصبی مغزی است كه با رفتارهای ارتباط كلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود، ازعلائم شایع این بیماری مشكلات گفتاری و گفتن كلمات و جملات تكراری، منزوی شدن از جمع ، خنده و گریه‌های بی‌دلیل، لذت از تاب و چرخیدن می‌باشد.

بنابر آخرین‌آمار منتشر شد از سوی سایت ‪American Acadamik Of Pediatrics‬ از هر ‪ ۱۵۰‬نفر در دنیا یك نفر به "اتیسم" مبتلا می‌شود، كه این بیماری در شهرهای صنعتی و در بین پسران سه تا چهار برابر شایع‌تر است.

دلایل بروز این بیماری هنوز مشخص نیست اما فرضیه‌ها بر این است كه ژنتیك، آلودگی هوا، زندگی صنعتی و مواد افزودنی در غذاها زمینه بیماری را در ژن تحریك و باعث بروز آن می‌شود.

دكتر"عبدالحسین دلیمی" روز چهارشنبه در حاشیه‌آخرین روزازهمایش خودكفائی تولید واكسن توسط كشورهای اسلامی كه در هتل عباسی اصفهان در جریان است در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: واكسن سرخك مورد مصرف در ایران از همان تركیباتی برخوردار است كه در سراسر جهان از آن استفاده می‌شود، تاكنون در این موضوع به این مهمی شك و شبهه‌ای به وجود نیامده است.

وی گفت: این بیماری به دلیل ناشناخته بودن جزو بیماری‌های سندرومی است و تا زمانی كه علت آن مشخص نشود، به سختی می‌توان راه درمان و واكسن آن را تولید كرد.

این مقام مسئول كه ریاست چهارمین همایش خودكفائی تولید واكسن توسط بانك اسلامی را عهده دار است، افزود: در این همایش چهار روزه ‪ ۱۶‬طرح از كشورهای مختلف اسلامی جهت تصویب با موضوعات آندرومهای آموزشی ، تولید واكسن‌ها و راه‌اندازی آزمایشگاه رفرانس ارائه شده است.

دلیمی گفت: انتظار می‌رود، طرح‌های ارایه شده ایران كه طرح واكسن پنج‌گانه (دیفتری، كزار، سیه سرفه، هپاتیت ‪ ( HIP، B‬و راه‌اندازی آزمایشگاه رفرانس برای سل دامی می‌باشد جهت تولید و اجرا بیشترین رای را بدست آورد.

وی با بیان این كه ایران در زمینه تولید كیت‌های تشخیصی،آنتی سرم‌های مار و عقرب گزدیدگی و تولید واكسن‌های دامی و انسانی‌در بین كشورهای اسلامی مقام اول را دارا می‌باشد، افزود: امیدواریم در آینده‌ای نزدیك شرایط تولید واكسن انسانی مننژیت و ‪ ، HIP‬و دامی در ارتباط با واكسن طیور "گام برو" (‪ (GAM BORO‬در داخل فراهم شود.

به گزارش ایرنا، اختتامیه و نتیجه نهائی این همایش عصر امروز با تدوین بیانیه‌ای در هتل عباسی اصفهان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha