مدیركل سلامت اجتماعی، روانی و اعتیاد وزارت بهداشت با هشدار نسبت به برخی تبعات منفی احتمالی راه‌اندازی دستگاه‌های خودپرداز سرنگ بر ضرورت بررسی بیشتر ابعاد مختلف این طرح پیش از اجرا تاكید كرد.

دكتر محمدباقر صابری زفرقندی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح پیشنهادی راه‌اندازی دستگاه‌های خودپرداز سرنگ از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در كمیته درمان ستاد كه با حضور معاون سلامت وزیر بهداشت تشكیل شد، اعلام كرد: بر اساس توافق مسوولان و اهمیت اجتماعی و فرهنگی طرح مذكور، قرار شد این موضوع مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

وی با ابراز این عقیده كه ارائه مشاوره به معتادان نسبت به تسهیل دسترسی آنها به متادون و سرنگ از اهمیت بیشتری برخوردار است، اظهار كرد: هدف از راه اندازی مراكز كاهش آسیب در كنار ارائه سرنگ و سوزن، آموزش و مشاوره است و معتادان در مراكز گذری درمان معتادان (DIC) با افراد كارشناس و دوره دیده در ارتباط دائم هستند و به طور قطع ارائه چنین مشاوره‌هایی از طریق دستگاه خودپرداز امكان پذیر نیست.

دكتر محمد باقر صابری زفرقندی اضافه كرد: برخی كارشناسان به دلایل متعدد چنین الگویی را برای ایران نادرست می‌دانند و به زعم آنها با راه اندازی دستگاه‌های خودپرداز، كودكان و افراد غیرمعتاد نیز به سرنگ دسترسی پیدا می‌كنند كه این امر یكی از اشكالات این طرح به شمار می‌آید.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha