رییس اولین کنگره درمان و پیشگیری چاقی گفت: حتی قوی‌ترین داروهای درمان چاقی برای درمان این مشکل قطعی نبوده و این داروها تنها می‌توانند حداکثر بین 5 تا 10 کیلوگرم از وزن افراد چاق را در طی یک سال مصرف، کاهش دهند.

دکتر « فریدون عزیزی» در گفت وگو با ایسنا، با بیان این مطلب گفت: مصرف داروهای درمان چاقی تنها برای استفاده از دوره‌های کوتاه و موقت که باعث ایجاد انگیزه در فرد جهت اقدام برای کاهش وزن می‌شود، ممکن است مورد نظر قرار گیرد.


وی، درمان چاقی را با قرص‌ها و داروهای لاغری درمان قطعی و دائمی ندانست و افزود: حتی مصرف قوی‌ترین این داروها حداکثر 5 تا 10 کیلوگرم از وزن افراد چاق را در طول یکسال کاهش می‌دهد. این در حالی است که فرد باید متحمل هزینه‌های گزاف خرید این داروها شود و مخارج زیادی را بابت مصرف آنها پرداخت نماید.

دکتر عزیزی ضمن اشاره به این مطلب که تغییر شیوه زندگی به سمت تحرک بیشتر و مصرف غذاهای سالم‌تر تنها راه حل مبارزه با مشکل چاقی است؛ تصریح کرد: در خصوص افرادی که دارای نمایه توده بدنی ( BMI ) بالای 25 بوده و مبتلا به چاقی مفرط هستند درمان‌های دارویی حتی به شکل موقت نیز پاسخگوی این افراد نبوده ضمن آن که رژیم‌های غذایی نیز در این افراد تاثیر کمی به دنبال دارد.

وی در ادامه تنها راه درمان افرادی که دچار چاقی مفرط هستند را شیوه‌های جراحی ذکر کرد و افزود: این افراد ممکن است با رژیم‌های دارویی و غذایی بتوانند وزن بدنشان را کاهش دهند. از طرفی در معرض بیماری‌های مهلک و خطرناک قرار دارند، لذا بهترین روش درمان برای این افراد استفاده از روش‌های جراحی است.

رییس این کنگره در پایان استفاده از شیوه‌های درمانی کمربندهای لاغری و لباس‌های مخصوص را جهت درمان چاقی تبلیغاتی و بی‌اثر عنوان کرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha