یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9820

براساس مطالعات مختلفی که در سرتا سر جهان صورت گرفته، مشخص شده؛ گردو قابلیت پایین آوردن سطح کلسترول خون را دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مصرف گردو نه تنها برای کاهش سطح کلسترول خون مفید است، بلکه باعث کاهش خطر بیماری‌های قلبی و التهاب می‌شود.

گردو به دلیل این که حاوی مقادیر بالای اسیدهای چرب امگا – 3 ( به خصوص اسید آلفا لینولئیک) و فیتو استرولهاست، برای قلب مفید می باشد.

اسیدهای چرب امگا – 3 از طریق افزایش سطح HDL و کاهش سطح LDL باعث کاهش سطح تری گلیسیرید و کاهش تشکیل پلاک‌های آترواسکلروتیکی در سرخرگها می‌شوند.

ولی مکانیسمی که باعث کاهش سطح کلسترول تام توسط این ترکیبات می‌شود، هنوز مشخص نیست. در حقیقت گردو در مقایسه با سایر مغزها حاوی مقادیر بیشتر اسیدهای چرب امگا – 3 است.

گردو علاوه بر این که حاوی ترکیباتی است که برای قلب مفید هستند، دارای مقادیر ارزشمند ویتامین‌های E، B، فیبر و سایر عناصر معدنی است.

به گزارش ایسنا، تحقیقات بیانگر این است که مصرف 45 گرم گردو به عنوان بخشی از رژیم کم کلسترول به شرط این که کالری دریافتی افزایش پیدا نکند، باعث کاهش خطر بیماریهای قلبی – عروقی می‌شود.

گفتنی است، علاوه بر این، بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که مصرف مقادیر زیاد این مواد (مواد حاوی اسیدهای چرب امگا– 3) خطر حمله قلبی و انسداد سرخرگها را تا 70 درصد کاهش می‌دهد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha