مدیر عامل انجمن زندگی مثبت ایرانیان گفت: 90 درصد از افراد مبتلا به ایدز در کشور به علت ترس و طولانی بودن دوره بیماری از بیماری خود اطلاع ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از "ایسکانیوز"، دکتر خلیلی در مراسم افتتاحیه کنفرانس رسانه های گروهی در زمینه ایدز و اعتیاد افزود: در حال حاضر 16 هزار بیمار مبتلا به ایدز در کشور وجود دارد که از این تعداد 23 درصد علت نامشخص، 5/7 درصد آمیزش جنسی، 5/67 درصد از طریق اعتیاد بوده است.
وی با اشاره به ضروری بودن توجه جدی به مبتلایان ایدز ، اظهار داشت: به گفته کارشناسان می توان این 23 درصد را هم جزو موارد جنسی به حساب آورد.
مدیر عامل انجمن زندگی مثبت ایرانیان تصریح کرد: رسانه ها نقش مهمی از تصویر ایدز در اذهان عمومی دارند که این تصویر را به صورت گزارش، تصویر و غیره به محضر اذهان عمومی در می آورند.
وی بر اهمیت نقش رسانه ها تاکید کرد و گفت: مساله مهمی که رسانه ها باید بر آن مسلط باشند ادبیاتی است که نسبت به این بیماری ها استفاده می شود.
وی افزود: نباید در رسانه ها از لفظ آلوده برای افراد مبتلا به کار برده شود بلکه به جای به کار بردن این الفاظ می توان الفاظ بهتری را ذکر کرد.
دکتر خلیلی تصریح کرد: روند ابتلا به ایدز در کشور ما سیر صعودی را می پیماید و این پیام زنده می شود که دیدگاه ها تغییر داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha