رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور خواستار آن شد که سازمان های بیمه گر، نگرش جدیدی به خدمات بهداشتی و درمانی داشته باشند و بسیاری از خدمات مورد نیاز مردم را که اکنون از دید آنها لوکس و غیر ضروری تلقی می شود، تحت پوشش بگیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر،  شهاب الدین صدر در نخستین همایش علمی گروه های پزشکی کشور با اشاره به توجه و اهتمام سازمان نظام پزشکی به ارتقای علمی همه گروه های جامعه پزشکی، برگزاری این همایش را از نشانه های بارز این رویکرد برشمرد.

وی با اشاره به این که کار در حوزه بهداشت و درمان، یک کار گروهی و تیمی است تاکید کرد: "گروه های مختلف جامعه پزشکی، همانند حلقه های یک زنجیر، باید در امر تشخیص و درمان بیماری ها و حفظ و ارتقای سلامت مردم، به عنوان مکمل یکدیگر عمل کنند و لذا همکاری آنها با یکدیگر، شرط لازم برای ارائه خدمات با کیفیت است".

صدر افزود: در عین همکاری، باید همه گروه ها به مرزها حریم های حرفه ای و تخصصی خود تعهد و توجه داشته باشند تا از تداخل ها پیشگیری شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به تعریف امروزی سلامت در دنیا که بسیار وسیع و شامل ابعاد متعدد است، گفت: در کنار همکاری های درون جامعه پزشکی، همکاری های بین بخشی دستگاه ها و نهادهای مختلف هم برای ارتقای سلامت در جامعه ضروری است، زیرا اکنون کارشناسان معتقدند که 50 درصد از عوامل موثر بر سلامت را عوامل اجتماعی تشکیل می دهند که اصلاح و بهبود آنها نیازمند همکاری همه بخش هاست.

وی تصریح کرد: برای تحقق این هدف، باید سلامت در اولویت برنامه های دولتمردان و سیاستگذاران کشور قرار گیرد و اعتبارات کافی هم به آن اختصاص یابد.

صدر همچنین خواستار آن شد که سازمان های بیمه گر، نگرش جدیدی به خدمات بهداشتی و درمانی داشته باشند و بسیاری از خدمات مورد نیاز مردم را که اکنون از دید آنها لوکس و غیر ضروری تلقی می شود، تحت پوشش بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha